6.4. A testnevelésórák szokásrendszerének kialakítása


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás

6.4. A testnevelésórák szokásrendszerének kialakítása


Átöltözés, várakozás, terembe lépés, eszközfelvétel és -letétel, a gyakorlatok kezdése és befejezése, mosdóhasználat. Csak néhány azok közül a rutinná váló tevékenységek közül, amelyek szerves, sokszor észrevétlen részei a mindennapi gyakorlatnak. Ha a tanulók tisztában vannak e tevékenységek mikéntjével, sokkal valószínűbb, hogy ezekben a helyzetekben megfelelően fognak viselkedni, ráadásul rutinszerű, gyors alkalmazásukkal rendkívül sok hasznos időt takaríthatunk meg az oktatás folyamán. További szempont, hogy az alapvető rutinok alkalmazása rövid időn belül a gyerekek belső igényévé is válik. A jól szervezett órákat jobban élvezik a diákok, mivel kevesebb a tétlen pillanat, illetve nagyobb a fizikai és érzelmi biztonságérzetük közben.