Irodalomjegyzék


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A TE IS Program módszertana - Diáksport önkéntességi módszertani és elméleti anyag

Irodalomjegyzék


[1]     Lewin, K. (1975): Csoportdinamika. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.

[2]     Lewin, K. (1948): Time perspective and morale. In: Lewin, K. (szerk.): Resolving Social Conflicts. Harper & Brothers, New York.

[3]     Mérei Ferenc (1971): Közösségek rejtett hálózata. KJK, Budapest.

[4]     Csíkszentmihályi Mihály (1991): FLOW – Az áramlat. A tökéletes élmény pszichológiája. Akadémiai Kiadó, Budapest.

[5]     A Kormány 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. Magyar Közlöny. 2012. évi 66. szám.

http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/mk_nat_20121.pdf, letöltve: 2014. augusztus 26.

[6]     Bobokné Belányi Beáta (2000): A projektmenedzsment és oktatása. Tudományos és műszaki tájékoztatás. 47. 6-7. sz. 260–271.

http://tmt.omikk.bme.hu/show_news.html?id=1663&issue_id=22, letöltve: 2014. október 7.

[7]     SULiNET. Tudásbázis > Informatika > Informatika > Informatika 2. évfolyam > Algoritmizálás, adatmodellezés > Algoritmusok lerajzolása egyszerű formában > Folyamatábra készítése, értelmezése > Folyamatábra-készítés

http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/informatika/informatika/informatika-2-evfolyam/algoritmusok-lerajzolasa-egyszeru-formaban/folyamatabra-keszitese-ertelmezese, letöltve: 2014. október 7.

[8]     Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future. United Nations, 1987 (Brundtland-jelentés).

[9]     Gregory, A. – Weinstein, R. S. (2008): The discipline gap and African Americans: Defiance or cooperation in the high school classroom. Journal of School Psychology. 46. 4. sz. 455–475.

[10]   Blanchard, K. (2007): Empowerment – A felelősség hatalma. EDGE 2000 Kft., Budapest.

[11]   Kapás Katalin: A szükségletek fogalma, típusai, hierarchiájuk, a szociálpolitika szerepe, hatóköre a szükségletek kielégítésében.

http://www.doksi.hu/get.php?lid=12559&order=Display
Preview, letöltés: 2014. október 8.

[12]   Doyle, L. – Gough, I. (1984): A Theory of Human Need. Palgrave Macmillan, Hampshire (UK).

[13]   Ferge Zsuzsa (1991): Szociálpolitika és társadalom. T-Twins Kiadó, Budapest.

[14]   Maslow, A. (1943): The theory of human motivation. Psychological Review. 50. 4. sz. 370–396.

[15]   Tausz Katalin (2006): A gyermeki szükségletek. MTA Gyermekszegénység Elleni Program.

[16]   Cohen, J. – McCabe L. – Michelli, N. M. – Pickeral, T. (2009): School Climate: Research, Policy, Teacher Education and Practice. Teachers College Record. 111. 1. sz. 180–213.

[17]   Condry, J. (1977): Enemies of exploration: Self-initiated versus other-initiated learning. Journal of Personality and Social Psychology. 35. 7. sz. 459–477.

[18]   Berlyne, D. E. (1966): Curiosity and Exploration. Science, Toronto, Canada.

[19]   Seligman, M.E.P. (1975): Helplessness: On Depression, Development, and Death. W. H. Freeman, San Francisco.

[20]   Lazarus, R. S. – Launier, R. (1978): Stress-Related Transactions between Person and Environment. In: Pervin, A. L. – Lewis, M.: Perspectives in Interactional Psychology. Springer US, 287–327.

[21]   Pikó Bettina (1997): Coping – társas kapcsolatok – társas coping. Pszichológia. 17. 4. sz. 391–398.

[22]   Bernstein, B. (1975): Nyelvi szocializáció és oktathatóság. In: Pap Mária − Szépe György (szerk.): Társadalom és nyelv. Gondolat Kiadó, Budapest, 393−435.

[23]   Rogers, C. R. (2014): Valakivé válni. EDGE 2000 Kft., Budapest.

[24]   Gordon, T. – Burch, N. (2013): Emberi kapcsolatok. Gordon Kiadó Magyarország Kft., Budapest.

[25]   Gordon, T. (2003): P. E. T. – A szülői eredményesség tanulása, Assertiv Kiadó, Budapest.

[26]   Gordon, T. (2010): T.E.T. – A tanári hatékonyság fejlesztése, Gordon Kiadó Magyarország Kft., Budapest.

[27]   Gordon, T. (2003):  V. E. T. – Vezetői Eredményesség Tréning, Studium Effektive, Budapest.

[28]   Berne, E. (2009): Emberi játszmák. Háttér Kiadó Kft., Budapest.

[29]   dr. Rosenberg, M. B. (1999): A szavak ablakok vagy falak? Erőszakmentes kommunikáció. Agykontroll Kft., Budapest.

[30]   Berne, E. (2008): Sorskönyv. Háttér Kiadó Kft., Budapest.

[31]   Olweus, D. (1999): Az iskolai zaklatás. Educatio. 8. 4. sz. 717–739.

[32]   Albert Bandura „Bobo baba” kísérlete:

https://www.youtube.com/watch?v=zerCK0lRjp8&noredirect=1, letöltve: 2014. október 8.

[33]   Berkowitz, L. (1989): The frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation. Psychological Bulletin. 106. 1. sz. 59–73.

[34]   Ferenczi Andrea (2012): A konfliktusmegoldás társadalmi eszközei. Új Pedagógiai Szemle. 62. 7-8. sz. 104–118.

[35]   Kecskeméti Mária – Csomortáni Zoltán – Petróczi Erzsébet – Polyák Ferenc – Tóth Gyula Ernő (2012): Resztoratív eljárások az osztályban. Új Pedagógiai Szemle. 62. 7-8. sz. 158–173.

[36]   Rouse, M. (2012): Developing Inclusive Practice: A Role for Teachers and Teacher Education?

http://www.abdn.ac.uk/eitn/uploads/files/issue16/EITN-1-Rouse.pdf

[37]   Carrington, S. (1999): Inclusion needs a different school culture. International Journal of Inclusive Education. 3. 3. sz. 257–268.

[38]   Jane Elliot 1968-as kísérlete:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott, letöltve: 2014. október. 8.

[39]   Philip G. Zimbardo előadása Jane Elliot kísérletéről.

https://www.youtube.com/watch?v=Hqp6GnYqIjQ, letöltve: 2014. október 8.

[40]   Goleman, D. (2008): Társas Intelligencia. Nyitott Könyvműhely, Budapest.

[41]   Booth, T. – Ainscow, M. (2002): Index for Inclusion: developing, learning and participation in schools. CSIE, Bristol.

[42]   Rouse, Martyn – Florian, Lani (2012): Inclusive Practice Project: Final Report. University of Aberdeen, September 2012

http://www.efds.co.uk/assets/0000/6672/OO195.pdf, letöltve: 2014. október 8.

[43]   Sveiby, K. E. (2001): Szerveztek új gazdagsága: a menedzselt tudás. KJK Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest.

[44]   Piaget, J. (1970): Genetic epistemology. W. W. Norton and Company, New York.

[45]   Piaget, J. (1978): Behavior and evolution. Random House, New York.

[46]   Fröhlich, W. D. (1996): Pszichológiai szótár. Springer, Budapest.

[47]   McClelland, D. C. (1961): The achieving society. Princeton, New Jersey (USA).

[48]   Herzberg, F. (2003): One More Time: How Do You Motivate Employees. Harvard Business Review. 81. 1. sz. 3–11.

[49]   McGregor, D. (1960): The human side of enterprise. McGrow-
Hill, New York (USA)

[50]   Bakacsi Gyula (2004): Szervezeti magatartás és vezetés. Aula Kiadó Kft., Budapest.

[51]   Rudas János (1990): Delfi örökösei: önismereti csoportok – elmélet, módszer, gyakorlatok. Gondolat Kiadó, Budapest.

[52]   Buttler, T. – Waldroop J. (1999): Job Sculpting: the art of retaining your best people. Harvard Business Review. 77. 5. sz. 144–152.

[53]   Belbin, M. (1998): A team, avagy az együttműködő csoport. SHL könyvek, Budapest.

[54]   Fülöp Márta (2009): Az együttműködő és versengő állampolgár nevelése: osztálytermi megfigyelések. Iskolakultúra. 19. 3-4. sz. 41–59.

[55]   Fülöp Márta (2002): Versengés az iskolában. In: Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 223–248.

[56]   A kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet. Magyar Közlöny. 2013. évi 53. szám. http://www.ofi.hu/kerettantervek, letöltve: 2014. augusztus 26.

[57]   Nagy József (2000): XXI. század és nevelés. Osiris Kiadó, Budapest.

[58]   Herring, M. – Wahler, R. G. (2003): Children’s Cooperation at School: The Comparative Influences of Teacher Respon­siveness and the Children’s Home-Based Behavior. Journal of Behavioral Education. 12. 2. sz. 119–130.

[59]   Nyirő Nóra – Csordás Tamás – Horváth Dóra: Mindenki másképp vesz részt. http://www.mediakutato.hu/cikk/2012_03_osz/04_kozonsegreszvetel_marketing, letöltve: 2014. október 8.

[60]   Colin, V. L. (1996): Human attachment. McGraw-Hill, New York.

[61]   Main, M. – Kaplan, N. – Cassidy, J. (1985): Security in infancy, childhood, and adulthood: A move to the level ofrepresentation. In: Bretherton, I. – Waters, E. (szerk.), Growing points in attachment theory and research. Monographs of the Society for Research in Child Development. 50. 1-2. sz. 66–106.

[62]   Sroufe, L. A. – Fleeson, J. (1986): Attachment and the construction of relationships. In: Hartup, W. – Rubin, Z. (szerk.): Relationships and development. Hillsdale, New Jersey, 51–71.

[63]   Bowlby, J. (1969): Attachment and loss, Vol. 1: Attachment. Basic Books, New York.

[64]   Steiner, C. (1987): The Seven Sources of Power: An Alternative to Authority. Transactional Analysis Journal. 17. 3. 102–104.

[65]   Winnicott, D. W. (1965): Studies in the Theory of Emotional Development. (The International Psycho-Analytical Library, 64. 1–276.) The Hogarth Press and the Institute of Psycho-Analysis, London.

[66]   Moreno, J. L. (1934): Who Shall Survive? A New Approach to the Problem of Human Interrelations. Nervous and Mental Disease Publishing Co., Washington D. C.

[67]   Mastenbroek, W. F. G. (1991): Konfliktusmenedzsment és szervezetfejlesztés. KJK, Budapest.

[68]   Mérei Ferenc (1989): Társ és csoport. Akadémiai Kiadó, Budapest.

[69]   Landau, E. (1974): A kreativitás pszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest.

[70]   dr. Czeizel Endre (1997): Sors és tehetség. FITT IMAGE és Minerva Kiadó, Budapest.

[71]   Bastick, T. (1982): Intuition: How we think and act. Wiley, New York.

[72]   Bowers, K. S. – Regehr, G. – Balthazard, C. – Parker, K. (1990): Intuition in the context of discovery. Cognitive Psychology. 22. 1. sz. 72–110.

[73]   Claxton, G. (1998): Investigating human intuition: Knowing without knowing why. The Psychologist. 11. 5. sz. 217–220.

[74]   Cast, A. – Burke, P. J. (2002): A theory of self-esteem. Social Forces. 80. 3. sz.

[75]   Zombori Gyula (1994): A szociálpolitika alapfogalmai. Hilscher Rezső Szociálpolitikai Egyesület, Budapest.

[76]   Kolosi Tamás – Andorka Rudolf – Vukovich György (1994): Társadalmi Riport 1994. TÁRKI, Budapest.

[77]   Hankiss Elemér (1976): Értékszociológiai kísérlet az ipari dolgozók néhány rétegének értékrendjéről, Népművelési Propaganda Iroda, Budapest.

[78]   Beal, S. J. (2011): The Development of Future Orientation: Underpinnings and Related Constructs. University of Nebraska, Lincoln.

[79]   Skrabski Árpád – Kopp Mária (2009): A nevelésszociológia alapjai. Apor Vilmos Főiskola, Vác.

[80]   Seligman, M. (2007): Az optimista gyermek. Akadémiai Kiadó, Budapest.

[81]   Miller, E. J., – Rice, A. K. (1967): Systems of Organization: the Control of Task and Sentient Boundaries. Tavistock Publications Ltd., London.

[82]   Riemann F. (1998): A szorongás alapformái. Háttér Kiadó, Budapest.

[83]   Hofstede G. (1980): Culture’s consequences. SAGE Publications, Thousand Oaks, California.

[84]   Schein, E. (1985): Organizational culture and leadership. Jossey-Bass, San Francisco.

[85]   Takács Sándor (2012): HR-esek szerepei. In: Változó emberi erőforrás menedzsment. KJK, Budapest.

[86]   Gelei András (2002): A szervezeti tanulás interpretatív megközelítése: a szervezetfejlesztés esete. PhD-disszertáció, BCE Gazdálkodástani Doktori Iskola.

[87]   Watzlawick, P. – Weakland, J. H. – Fisch, R. (2008): Változás. A problémák keletkezésének és megoldásának elvei. Animula Kiadó, Budapest.

[88]   Goleman, D. (2008): Érzelmi intelligencia. Háttér Kiadó, Budapest.

[89]   Travers, J. C. – Cooper C. L. (1996): Teachers Under Pressure: Stress in the Teaching Profession. Routledge, Oxford.

[90]   Brackett, M. A. – Mojsa, J. – Palomera, R. – Reyes, R. – Salovey, P. (2008): Emotion regulation ability, burnout, and job satisfaction among secondary school teachers. Manuscript submitted for publication, Yale University, New Haven, Connecticut.

[91]   Buda Béla (1993): Empátia… A beleélés lélektana. EGO School Bt., Budapest

[92]   Rogers, C. (1992): Személyközpontú megközelítés alapjai. In: Illyés Sándor – Ritoókné Ádám Magda (szerk.): A nevelési és pályaválasztási tanácsadás pszichológiája (szemelvénygyűjtemény), I. kötet.

[93]   Somers, M. (2007): Coaching at Work. Powering your Team with Awareness, Responsibility and Trust. John Wiley & Sons Ltd., Chichester, England.

[94]   Clemen, R. T. – Gregory, R. (1995): Creative Decision Making: A Handbook for Active Decision Makers, Decision ­Science Research Institute, Inc., Eugene, Oregon

[95]   Pataki Ferenc (1982): Az én és a társadalmi azonosságtudat. Kossuth Könyvkiadó, Budapest.

[96]   Erikson, E. H. (2002): Gyermekkor és társadalom. Osiris Kiadó, Budapest.

[97]   MacIntyre, A. (1999): Az erény nyomában. Osiris, Budapest.

[98]   de Jager, P. (2000): Managing Change & Technology. 1. 3. sz.

http://www.technobility.com/pdfs/mct0103.pdf, letöltve: 2014. október 9.

[99]   Aronson, E. (2009): Columbine után – Az iskolai erőszak szociálpszichológiája. AB OVO Kiadó, Budapest.

[100] Thiagarajan, S. (2006): Thiagi’s 100 favourite games. John Wiley & Sons Ltd., Chichester, England.

[101] Kapitány Katalin (szerk.) (2012): Csermely Péter – Bloghálózatos életfilozófiám. Typotex, Budapest.

[102] 20/2012. (VIII. 31.) számú EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról. Oktatási és Kulturális Közlöny. 4. 19. sz., 2914–3051.
http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/32/PDF/2012/19.pdf, letöltve: 2014. október 9.

 

 


További felhasznált irodalom

Ainscow, M. – Farrell, P. – Tweddle, D. – Malki, G. (1999.): The role of LEAs in developing inclusive policies and practices. British Journal of Special Education. 26. 3. sz. 136–140.

Antal László (1976): A tartalomelemzés alapjai. Magvető Kiadó, Budapest.

Arató Ferenc – Varga Aranka (2008.): Együtt-tanulók kézikönyve – Bevezetés a kooperatív tanulásszervezés rejtelmeibe. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.

Aronson, E. (1987): A társas lény. KJK, Budapest.

Babbie, E. (2008): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Balassi Kiadó, Budapest.

Bain, A. (1999.): On Socio-Analysis. Socio-Analysis. 1. 1. sz. 1–17.

Barabási Albert László (2003): Behálózva: a hálózatok új tudománya. Magyar Könyvklub, Budapest.

Bem, D. – Smith, E. – Atkinson, R. (1999): Pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

Bernáth László – Révész György (szerk.) (1997): A pszichológia alapjai. Tertia, Budapest.

Bion, W. R. (1961): Experiences In Groups. Routledge, London.

dr. Biró Sándor – Komlósi Piroska (szerk.) (2001): Családterápiás olvasókönyv. Animula Kiadó, Budapest.

Biróné dr. Nagy Edit (2011): Sportpedagógia. Dialóg Campus Kiadó, Budapest

http://www.jgypk.u-szeged.hu/dok/tamopsport/Birone%20Nagy%20Edit%20-%20Sportpedagogia/sportpedagogia.html, letöltve: 2014. október 9.

Boda Zsófia – Vörös András (2010): A középiskolai népszerűség: Egyéni és csoportszintű jellemzők szerepe a hálózati formációban. In: Wimmer Ágnes – Novák Zsuzsanna – Bartus Tamás (szerk.): Közgáz Diáktudós 2010. Aula Kiadó, Budapest, 145–160.

dr. Buda Béla (1995): A személyiségfejlődés és a nevelés szociálpszichológiája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Carver, C. S. – Scheier, M. F. (1998): Személyiségpszichológia. Osiris, Budapest.

Cole, M. – Cole, S. R. (1997): Fejlődéslélektan. Osiris Kiadó, Budapest.

Csaba Zoltán László – Pál Judit (2010): A negatív kapcsolatok alakulása és hatása: elméleti áttekintés és empirikus tesztelés két középiskolai osztályban. Szociológiai Szemle. 20. 3. sz. 4–33.

Csapó Benő (1992): Kognitív pedagógia. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Csíkszentmihályi Mihály (2008): Kreativitás. A flow és a felfedezés. Akadémiai kiadó, Budapest.

Deák Anita: Érzelmek az arcon. In: Révész György (szerk.): Az emberi arc. Tanulmányok a pszichológia, az orvostudomány, a mesterséges intelligencia és a képzőművészet területeiről. Pro Pannónia Kiadó, Pécs, 63–76.

Dobák Miklós és munkatársai (1992): Szervezeti formák és koordináció. KJK, Budapest.

Fiske, S. T. (2006): Társas alapmotívumok. Osiris Kiadó, Budapest.

Fónagy Péter – Target, M. (1998): A kötődés és a reflektív funkció szerepe a szelf-fejlődésben. Thalassa. 9. 1. sz. 5–43.

Fónagy Péter – Target, M. (2005): Pszichoanalitikus elméletek a fejlődési pszichopatológia tükrében. Gondolat Kiadó, Budapest.

Fülöp Márta (1995): A versengésre vonatkozó tudományos nézetek. Pszichológia. 15. 1. sz. 61–110.

Fülöp Márta (2001): A versengés szerepe. Új Pedagógiai Szemle. 51. 11. sz. 3–17.

Fülöp Márta (2003): A versengés mint szociális készség fejleszthetősége. In: Zsolnai Anikó (szerk.): Szociális kompetencia – társas viselkedés. Gondolat Kiadó, Budapest, 170–192.

Fülöp Márta (2008): Paradigmaváltás a versengéskutatásban. Pszichológia. 28. 2. sz. 113–140.

Gootman, J. A. (szerk.) (2002): Community Programs to Promote Youth Development. (Committee on Community-Level Programs for Youth, National Research Council and Institute of Medicine, Board on Children, Youth and Families, Division of Behavioral and Social Sciences and Education) The National Academies Press, Washington, D. C.

Gyarmathy Éva (2001): A tehetségről. (About Giftedness). Arany János Tehetséggondozó Program Egyesülete, Miskolc.

Haller József (1997): Stressz, agresszió, siker. Calibra Kiadó, Budapest.

Héra Gábor – Ligeti György (2006): Módszertan. A társadalmi jelenségek kutatása. Osiris Kiadó Kft., Budapest.

Jackson, S. A. – Csíkszentmihályi Mihály (2001): Sport és flow. Vince Kiadó Kft., Budapest.

dr. Janbaz Janan – Béres Annamária (2007): Az „Élőlények és a stressz” című tantárgy előadásaiban elhangzott anyagok. Szent István Egyetem Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar, Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet, Alkalmazott Etológia Tanszék, Gödöllő.

Kasik László (2006): Együttműködés és versengés. Fejlesztési elképzelések négy középiskola pedagógiai programjában. Új Pedagógiai Szemle. 56. 2. sz. 3–10.

Kiss Szabolcs (2005): Elmeolvasás. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest.

Koltai Miklós (2009): Az együttes feladatmegoldás hatékonyságának vizsgálata, a röplabdázók felkészítésének és versenyeztetésének szakmódszertani vonatkozásai. Doktori értekezés, Semmelweis Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF) Sporttudományi Doktori Iskola Sport, Nevelés- és Társadalomtudományi Program.

Kovács Klára (2014): A sportolás hatása a partiumi hallgatók nem tanulmányi eredményességének egyes dimenzióira. In: Ceglédi Tímea – Gál Attila – Nagy Zoltán (szerk.): Határtalan oktatáskutatás – Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja, Debrecen.

Lang, E. V. – Hatsiopoulou, O. – Koch, T. – Berbaum, K. – Lut­gen­dorf, S. – Kettenmann, E. – Logan, H. – Kaptchuk, T. J.
(2005): Can words hurt? Patient-provider interactions during invasive procedures. Pain. 114. 1-2. sz. 303–309.

Láng Alina (2008): Erők és ellenerők folyamatos küzdelme: A szervezeti magatartás pszichodinamikai elemzése. TDK dolgozat, BCE, HR és szervezetfejlesztés szekció.

Leonard, R. J. (1993): Requests, refusals, and reasons in children’s negotiations. Blackwell Publishers, Oxford, UK.

Margitics Ferenc – Pauwlik Zsuzsa (2006): Megküzdési stratégiák preferenciájának összefüggése az észlelt szülői nevelői hatásokkal. Magyar Pedagógia. 106. 1. sz. 43–62.

Menzies, I. E. P. (1960): A Case-Study in the Functioning of Social Systems as a Defence against Anxiety: A Report on a Study of the Nursing Service of a General Hospital. Human Relations. 13. 2. sz. 95–121.

Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes (1970.): Gyermeklélektan. Gondolat, Budapest.

Miller, E. J. (1997): Editorial: On Reaching the Age of Fifty. Human Relations. 50. 1. sz. 1–9.

Oatley, K. – Jenkins, J. M. (2001): Érzelmeink. Osiris Kiadó, Budapest.

Ranschburg J. (2012): Félelem, harag, agresszió. Saxum Kiadó, Budapest.

Rawlinson, J. G. (1989): A kreatív gondolkodás és az ötletbörze. Novotrade Rt., Budapest.

Révész György (2007): Személyiség, társadalom, kultúra – a pszi­choszociális fejlődés erikson-i koncepciója. In: Gyöngyösiné Kiss Enikő – Oláh Attila (szerk.): Vázlatok a személyiségről. A személyiséglélektan alapvető irányzatainak tükrében. Új Mandátum Kiadó, Budapest, 224–243.

Révész György (2013): Gyermekekkel szemben elkövetett erőszak. Kortárs erőszak. In: Kiss Enikő Csilla – Sz. Makó Hajnalka (szerk.): Mentálhigiéné és segítő hivatás. Pro Pannonia Kiadó, Pécs, 86–103.

Sacco, F. C. – Twemlow, S. W. (2012): Miért nem működnek az iskolai bántalmazás-ellenes programok? Flaccus Kiadó, Budapest.

Scott, V. – Runnels, P. – Doub, G. (1999): A sikeres család. Alexandra Kiadó, Pécs.

Seligman, M. E. P. – Ernst, R. M. – Gillham, J. – Reivich, K. – Linkins, M. (2009): Positive education: positive psychology and classroom interventions. Oxford Review of Education. 35.
3. sz. 293–311.

Szántó Zoltán – dr. Czakó Ágnes (2002): Az iskola mint hálózati szervezet. In: Kovács Zoltán – Perjés István (szerk.): Életvilágok találkozása. AULA Kiadó, Budapest.

Székely Levente – Urbán Ágnes (2009): A bevonódás útjai, avagy hogyan kezdünk el internetezni. Excenter Kutatási Központ, Budapest. http://www.excenter.eu/downloads/excfuz.pdf, 2014. október 9.

Tomcsányi Pál (2000): Általános kutatásmódszertan. Szent István Egyetem Országos Mezőgazdasági Minősítő Intézet, Gödöllő – Budapest.

Tóth László (2000): A személyiség megismerését szolgáló pszichológiai tesztek alkalmazása a pedagógiai munkában. Előadás „A nevelés helyzete az ezredforduló oktatási intézményeiben” című közoktatási konferencián, Miskolc.

Tough, P. (2013): Segítsük kibontakozni gyerekeinket. HVG Kiadó Zrt., Budapest.

Twemlow, S. W. – Fonagy, P. – Sacco, F. C. (2009a). A mentalizáló közösségek fejlődéslélektani megközelítése. A „Békés iskolák” kísérlet I. Pszichoterápia. 18. 4. sz. 261–268.

Twemlow, S. W. – Fonagy, P. – Sacco, F. C. (2009b). A mentalizáló közösségek fejlődéslélektani megközelítése. A „Békés iskolák” kísérlet II. Pszichoterápia. 18. 5. sz. 338–345.

Vekerdy Tamás (2013): Jól szeretni – Tudod-e, hogy milyen a gyereked? Kulcslyuk Kiadó, Budapest.

Winnicott, D. W. (1990): The Maturational Processes and the Facilitating Environment: Studies in the Theory of Emotional Development. Karnac Books, London.

Woolhouse, L. S. – Bayne, R. (2000): Personality and the Use of Intuition: Individual Differences in Strategy and Performance on an Implicit Learning Task. European Journal of Personality. 14. 2. sz. 157–169.

Zsolnai Anikó – Kasik László (szerk.) (2010): A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

 


Internetes források

Brooks, B.: How Can Teachers Foster Self-Esteem in Children?

http://www.greatschools.org/special-education/health/773-teachers-foster-self-esteem-in-children.gs, letöltve: 2014. október 9.

Cleaver, S. (2010): 10 Tips for Dealing with Defiance. Education.com.

http://www.education.com/magazine/article/dealing-with-defiance/, letöltve: 2014. október 9.

Mitra, S.: Hole in the Wall. http://www.hole-in-the-wall.com/, letöltve: 2014. október 9.

Nemzeti Pályaorientációs Portál http://eletpalya.munka.hu/web/npp, letöltve: 2014. október 9.

Ruzsa Ágota: A szervezeti intelligencia és részvétel alapú stratégiai tervezés fejlesztésének módszertanai. SoL Intézet a tanuló szervezetekért – Társas Teremtő Dialógusok.
http://solintezet.hu/mindfulness-presence-teremto-jelenlet/mindful-facilitation/terteremto-modszerek/, letöltve: 2014. október 9.

Simon Szilvia Stressz a hétköznapokban: kiváltó okok, személyiségtípusok, kiutak.

http://astrobalance.hu/?p=108, letöltve: 2014. október 9.

Suplicz Sándor: Stressz (diasor) http://www.bgk.uni-obuda.hu/~tkt/segedanyagok/pszichologia/2008/Stressz_08.pdf, letöltve: 2014. október 9.

Thiagi’s Palm Reading: https://www.youtube.com/watch?v=W7xGKAXN6Ic, letöltve: 2014. október 9.

TED – Hogyan tanítják a gyerekek önmagukat? (Sugata Mitra előadása) http://www.ted.com/talks/sugata_mitra_shows_how_kids_teach_themselves?language=hu, letöltve: 2014. október 9.

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság.

https://www.youtube.com/watch?v=SAwE36OUNoI, letöltve 2014. október 9.

Xavier, S. (2012): A practical guide for Youth organisations & Youth Workers about local/regional networks for (meaningful) youth participation.

http://dinamo.pt/downloads/guide_networks_youth_participation.pdf, letöltve: 2014. október 9.


A TE IS Módszertan kulcsfogalmai

Agresszió             69. oldal

Aktivitás               133. oldal

Aktivitás, lendület           225. oldal

Antiszociális agresszió    111. oldal

Átkeretezés       59. oldal

Átlépés                59. oldal

Autonómia         58., 77. oldal

Befogadás és kirekesztés             216. oldal

Belső azonosítás               133. oldal

Belső erőforrások            152. oldal

Belső igények    132. oldal

Biztonság             124. oldal

Bűnbakképzés  235. oldal

Cél          123. oldal

Céltudatosság   205. oldal

Csatorna              104. oldal

Csoportkohézió                70. oldal

Csoporton belüli visszatükrözés                162. oldal

Differenciálódás                               184. oldal

Döntés                 245. oldal

Düh, frusztráció                                111. oldal

Egyéni érzékenység                        91. oldal

Egymásra utaltság                            161. oldal

Együttműködés                                104., 121 oldal

Elfogadás                             141., 183. oldal

Empátia                                122., 243. oldal

Energiagazdálkodás                        153. oldal

Energiaszint kezelése                     174. oldal

Értékelés, siker vs. kudarc                            140. oldal

Értékszemlélet                  215. oldal

Érzelemszabályozás                        184. oldal

Érzelmi biztonság                             77. oldal

Érzések felismerése                       243. oldal

Érzések kezelése                             244. oldal

Exploráció                           79. oldal

Fejlesztés és kiterjesztés                             133. oldal

Felelősség                           245. oldal

Felelősségvállalás                            173. oldal

Feszegetés                         57. oldal

Feszültség                           122. oldal

Feszültségek, félelmek                 67. oldal

Feszültségszabályozás                   93. oldal

Gátlás                   91. oldal

Gátoltság                             254. oldal

Határok kezelése                             194. oldal

Helyreállítás                       113. oldal

Hit és bizalom                    176. oldal

Hitelesség                           215. oldal

Információ                          225. oldal

Innovatív ötletáramlás                   204. oldal

Intuíció                 203. oldal

Irányítás, vezetés                            104. oldal

Kapcsolat                             182. oldal

Kategorizáció, sztereotípiák        68. oldal

Kollektív jutalom                              163. oldal

Kommunikáció                  78. oldal

Kompetencia megélése                                80. oldal

Kölcsönösség                     105. oldal

Környezeti illeszkedés                   232. oldal

Kreativitás                           57. oldal

Kudarcok                             175. oldal

Különbözőség elfogadása                            149. oldal

Külső azonosítás                               132. oldal

Külső hatások, stresszorok          90. oldal

Magabiztosság                  205. oldal

Másodrendű változás                    236. oldal

Megküzdés                        93. oldal

Mentalizáció                      112. oldal

Mozgás és célelérés                       140. oldal

Optimális feszültség                       163. oldal

Optimális külső feltételek                            152. oldal

Optimizmus                        224. oldal

Orientáció                           225. oldal

Önálló elemek egysége                 193. oldal

Önbizalom                          224., 255. oldal

Önértékelés                       214. oldal

Önismeret                          150. oldal

Proszociális agresszió                     114. oldal

Reziliencia                           244. oldal

Siker                      123. oldal

Sikerhez való viszony                     216. oldal

Szabad szellem                 206. oldal

Szabályok                            56. oldal

Szabályozottság                                193. oldal

Szándék és aktivitás                        139. oldal

Szándék                               110., 254. oldal

Személyes identitás, teljesítmény            255. oldal

Szemléletváltás képessége         177. oldal

Szenvedélyesség                             203. oldal

Szereprendszer                                191. oldal

Szintezettség                     195. oldal

Szorongás (bejósolhatatlanság) 233. oldal

Támogató kapcsolatok                   92. oldal

Társas identitás                 255. oldal

Társas támogatás                             78. oldal

Társas védelem                                234. oldal

Tartalmazás, kibírás, énerő          70. oldal

Teljesítmény, önbizalom                              141. oldal

Teljesítmény, pozitív élmény      71. oldal

Tisztességes verseny                     161. oldal

Tranzakció                           107. oldal

Tükrözés                              182. oldal

Üzenet                 103. oldal

Védelem                             57. oldal

Versengés vs. kooperáció                            141. oldal