5. Pontos idő


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám:
  • párokban
  • csoportban
  • teljes osztály
Eszköz: jelzőeszközök a célterületekhez

5. Pontos idő


Ikon - osztályterem

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám: párok, csoportok, esetleg teljes osztály
Eszköz: jelzőeszközök a célterületekhez


A tanulók szétszórtan helyezkednek el a teremben. Megjelölünk egy helyet és egy időtartamot (például könyvespolc, 20 másodperc). A gyerekeknek pontosan a megadott idő alatt kell eljutniuk a kijelölt célhoz szabadon mozogva a teremben.


Variáció(k)

  • Az osztályt kisebb csoportokra is bonthatjuk, amely csoportoknak meghatározott kiindulóhelyük van. Együtt (például kézfogással, vagy vállfogással) kell a meghatározott idő alatt a célba eljutni. Minden csoportnak külön célt jelöljünk ki!

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • 1–2. osztályban az idoérzékelést segíthetjük azzal, hogy 5, illetve 10 másodpercenként hangosan jelezzük, hogy mennyi idő van még hátra.
  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy először próbálják átgondolni az útvonalat és a sebességet, csak utána induljanak neki a „távnak”!