9. Csapatmatek


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Térbeli tudatosság
Helyszín: Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület: önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

9. Csapatmatek


Ikon - folyosó

Ikon - aula

Tantárgyi kapcsolódási pontok: matematika
Létszám: 3–5 fő/csoport
Eszköz: A/4-es vagy korong alakú számkártyák (1-től 12-ig) csoportonként


A számkártyákat az 6. ábra szerint helyezzük el. A csoport játékosainak egymásba kapaszkodva kell végighaladni a lapokon úgy, hogy egyszerre csak egyvalaki, egy egységet léphet a következő számra. Közben folyamatosan számolniuk kell az elfoglalt mezők számértékének összegét, ugyanis a végén (például) 3-mal osztható összegnek kell kijönnie. Végig ügyelni kell arra, hogy ne szakadjon szét a csoport.


6. ábra: Csapatmatek - A számkártyák elhelyezkedése

6. ábra: Csapatmatek - A számkártyák elhelyezkedése

Csapatmatek 1. videó

Csapatmatek 1. videó

Csapatmatek 2. videó