Navigáció: < Előző Következő >
| Kategória tulajdonságok | |
|---|---|
| Könyv címe: | ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ |
| Helyszín: | osztályterem |
| Tantárgyi kapcsolódási pontok: | környezetismeret |
| Létszám: | 3-5 fős csoportok |
| Eszköz: | Cédulákon a megyék nevei |
| Terület/elhelyezkedés: |
|

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám: 3-5 fős csoportok
Terület/elhelyezkedés: székekkel, padokkal kialakítunk egy-egy állomást; az állomások száma legalább eggyel több, mint a csoportok száma
Eszköz: cédulákon a megyék nevei
Egy-egy állomásra elhelyezzük az összes megye és Budapest nevét. Az „odalátogató” csoportnak ki kell választani egyet és körülbelül 2-3 perc gondolkodási idő után mozgásformával kell jellemezni a megyét. (Például Veszprém vagy Somogy megye választásakor úszás-formákat választhatnak a Balatonra utalva, Heves megyében felmásznak a Kékesre – padra, székre fellépés vagy lépések helyben magasra emelt térdekkel, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében ugrálva szedik le az almákat a fáról, Zala vagy Csongrád megyében az olajfúrók mozgásának utánzása jöhet ötletként.) A bemutatás után forgás újabb helyszínre.
Az a csapat a legsikeresebb, amelyiknek a legtöbb bemutatóját fejtették meg helyesen.