14. Titkos üzenet


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: park/liget
Létszám: 6 fő/csoport
Eszköz: üzenetkártyák csapatonként

14. Titkos üzenet


Ikon - park/liget

Létszám: 6 fő/csoport
Eszköz: üzenetkártyák csapatonként


Előkészületek
Jelöljünk ki egy jól behatárolható játékterületet (30–50 méter átmérőjű körpálya vagy hosszú pálya, ösvény), és jelöljünk ki egymástól közel azonos távolságra (20-30 m-re) lévő állomásokat. Alkossunk 5–6 fős csapatokat, és minden állomáson helyezkedjen el egy-egy csapattag! Így minden állomáson minden csapatból lesz egy-egy tanuló.

A feladat
A játékvezető a játék kezdetén írásban átnyújt vagy szóban közöl egy üzenetet az első játékosnak, amit 10 mp-ig memorizálhatnak. Jelre indul a futás a következő állomásig, ahol az üzenetet a következő csapattag fülébe súgják, aki az információval fut a következő állomáson várakozó csapattárshoz és így tovább. Végül az utolsó játékos egy papírlapra felírja a továbbított üzenetet.
Az értékeléskor a célba jutás idejét és a továbbított üzenet pontosságát egyaránt figyelembe kell venni.

Szabályok

  1. Az eredeti üzenetet tartalmazó lapot vissza kell adni a pedagógusnak/játékvezetőnek.
  2. Az üzenet többször is elismételhető egy-egy állomáson.
  3. Ügyelni kell rá, hogy az üzenetet csak a saját csapat játékosai hallják.
  4. A beérkezés sorrendje és az üzenet pontossága szerint is állítsunk fel sorrendet. Pontozzuk mindkét teljesítményt (például 3, 2, 1 ponttal).
  5. A játékot az a csapat nyeri, amelynek összesített pontszáma a legmagasabb.

A játék feldolgozását segítő kérdések
Melyik volt szerinted fontosabb, a pontosság vagy a  gyorsaság? Miért?
Mi segített megjegyezni az üzenetet?
Kerülhetsz-e ehhez hasonló helyzetbe máskor is? Mikor, hol, hogyan?

 


Variáció(k)

  • A játék játszható oly módon is, hogy minden csapat időeredményét és helyes megoldásainak számát összegezzük, majd egy következő játékban túl kell azt szárnyalniuk. Így az osztály egésze önmaga ellen versenyez.