Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ |
Helyszín: | park/liget |
Létszám: | 6 fő/csoport |
Eszköz: | üzenetkártyák csapatonként |
Létszám: 6 fő/csoport
Eszköz: üzenetkártyák csapatonként
Előkészületek
Jelöljünk ki egy jól behatárolható játékterületet (30–50 méter átmérőjű körpálya vagy hosszú pálya, ösvény), és jelöljünk ki egymástól közel azonos távolságra (20-30 m-re) lévő állomásokat. Alkossunk 5–6 fős csapatokat, és minden állomáson helyezkedjen el egy-egy csapattag! Így minden állomáson minden csapatból lesz egy-egy tanuló.
A feladat
A játékvezető a játék kezdetén írásban átnyújt vagy szóban közöl egy üzenetet az első játékosnak, amit 10 mp-ig memorizálhatnak. Jelre indul a futás a következő állomásig, ahol az üzenetet a következő csapattag fülébe súgják, aki az információval fut a következő állomáson várakozó csapattárshoz és így tovább. Végül az utolsó játékos egy papírlapra felírja a továbbított üzenetet.
Az értékeléskor a célba jutás idejét és a továbbított üzenet pontosságát egyaránt figyelembe kell venni.
Szabályok
A játék feldolgozását segítő kérdések
Melyik volt szerinted fontosabb, a pontosság vagy a gyorsaság? Miért?
Mi segített megjegyezni az üzenetet?
Kerülhetsz-e ehhez hasonló helyzetbe máskor is? Mikor, hol, hogyan?