15. Természetvadász


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: park/liget
Létszám: egész osztály
Eszköz: gyűjtőlista, papírzacskó

15. Természetvadász


Ikon - park/liget

Létszám: egész osztály       
Eszköz: gyűjtőlista, papírzacskó


A játék célja, hogy egy előre elkészített és közösen összeállított lista tartalmát a diákoknak össze kell gyűjteniük. A játékot alapvetően kétféle céllal játszhatjuk. Az egyik lehetőség, amikor a gyorsaság a cél (ki gyűjti össze hamarabb), másik pedig amikor a minőség, a sokszínűség, az érdekesség (ki hányfélét, milyen szépet tud gyűjteni).
Gyűjthető például: csipkebogyó; egy bársonyos tapintású dolog; egy kicsi, kemény mag; egy szép termés; a leghosszabb fűszál; valami, amit fúj a szél). A gyűjtés végeztével hasonlítsuk össze, beszéljük meg, hogy ki mit talált szépnek, bársonyosnak, ki találta a leghosszabb fűszálat és így tovább.

A játék feldolgozását segítő kérdések

  • Miben hasonlítanak az azonos kategóriájú dolgok, és miben különböznek?
  • Mi az eredeti rendeltetésük ezeknek a természeti dolgoknak?
  • Mire lehet felhasználni ezenkívül őket?
  • Mikor van szükséged arra, hogy megtalálj dolgokat?
  • Gyűjtesz-e valamit? Miért jó egy gyűjtemény?

 


Variáció(k)

  • Játszható csapatjátékként is, ilyenkor csapatonként osztunk ki listákat. A listákon található dolgok lehetnek csapatonként azonosak vagy eltérőek is.