4. Másfél millió lépés Magyarországon


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám: 3-5 fős csoportok
Eszköz: Cédulákon a megyék nevei
Terület/elhelyezkedés:
  • székekkel, padokkal kialakítunk egy-egy állomást
  • az állomások száma legaláb eggyel több mint a csoportok száma

4. Másfél millió lépés Magyarországon


Ikon - osztályterem

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám: 3-5 fős csoportok
Terület/elhelyezkedés: székekkel, padokkal kialakítunk egy-egy állomást; az állomások száma legalább eggyel több, mint a csoportok száma
Eszköz: cédulákon a megyék nevei


Egy-egy állomásra elhelyezzük az összes megye és Budapest nevét. Az „odalátogató” csoportnak ki kell választani egyet és körülbelül 2-3 perc gondolkodási idő után mozgásformával kell jellemezni a megyét. (Például Veszprém vagy Somogy megye választásakor úszás-formákat választhatnak a Balatonra utalva, Heves megyében felmásznak a Kékesre – padra, székre fellépés vagy lépések helyben magasra emelt térdekkel, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében ugrálva szedik le az almákat a fáról, Zala vagy Csongrád megyében az olajfúrók mozgásának utánzása jöhet ötletként.) A bemutatás után forgás újabb helyszínre.
Az a csapat a legsikeresebb, amelyiknek a legtöbb bemutatóját fejtették meg helyesen.


Variáció(k)

  • A földrajzi téma helyett lehet bármilyen környezetismerethez, biológiához köthető feladat (például jellemző állatok).