3. Pulzusszámláló


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Tantárgyi kapcsolódási pontok:
  • környezetismeret
  • matematika
Létszám: egész osztály egyénileg
Eszköz: Nem szükséges

3. Pulzusszámláló


Ikon - osztályterem

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret, matematika
Létszám: egész osztály egyénileg
Eszköz: nem szükséges


A játék elején minden tanuló megméri a pulzusát. Ezután megadunk egy célpulzusszámot vagy tartományt (például 162 ütés/perc, vagy 145-165 ütés/perc), majd a tanulók önállóan elkezdenek mozogni (helyben futás és szökdelés, székre ülés és felállás, székre felállás és lelépés…).

Amikor úgy érzik, hogy elérték a kitűzött pulzusszámot, akkor tartanak egy ellenőrzést. A következő feladat előtt már egy magasabb pulzusszámmal próbáljuk meg növelni az intenzitást. Akinek a pulzusa a pulzustartományon belülre került, a játék győztesének tekintheti magát.


Variáció(k)

  • Aki a legközelebb van a kitűzött célpulzusszámhoz, az a győztes.

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Kezdetben alacsony pulzusszámot határozzunk meg, hogy a játékot minél tovább tudjuk játszani, azaz egyre jobban fokozhassuk az intenzitást. A célpulzusszámokat akár maguk a tanulók is meghatározhatják.
  • Hívjuk fel tanítványaink fi gyelmét, az alacsony intenzitású és magas intenzitású gyakorlatok közötti különbségre!
  • Figyeltessük meg, hogy a különbözo intenzitású mozgásokkal együtt hogyan változik a szívmuködés!

1. kép: Pulzusszámláló

1. kép: Pulzusszámláló

Pulzusszámláló videó