Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás |
A minőségi testneveléssel foglalkozó szakirodalom elemzése után határoztuk meg azokat az alapelveket, melyek a hazai és nemzetközi szakirodalomban gyökereznek és a hazai testnevelés-oktatásában is meghatározó szempontok. A hat alapelv olyan pedagógiai szemléleti keretet körvonalaz, amely segítségével a hatékonyságot, az eredményességet és a méltányosságot képviselő testnevelés-módszertan felépíthető.
A minőségi testnevelés:
(1.) fejlettségközpontú, azaz a tanulók fejlettségi szintjéhez igazodó szemléletű;
(2.) fejlődés- és tanulásközpontú, azaz a tanuló individuális jellemzőit figyelembe véve az önmagához mért fejlődést hangsúlyozza;
(3.) esélyegyenlőségre törekszik, inkluzív és multikulturális szemléletű, amelyben minden tanuló részt vehet;
(4.) pozitív tanulási környezetben zajlik;
(5.) egészség- és személyiségfejlesztés szemléletű;
(6.) reflektív oktatási környezetben zajlik.