2.4.2. Pedagógiai alapelvek


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás

2.4.2. Pedagógiai alapelvek


A minőségi testneveléssel foglalkozó szakirodalom elemzése után határoztuk meg azokat az alapelveket, melyek a hazai és nemzetközi szakirodalomban gyökereznek és a hazai testnevelés-oktatásában is meghatározó szempontok. A hat alapelv olyan pedagógiai szemléleti keretet körvonalaz, amely segítségével a hatékonyságot, az eredményességet és a méltányosságot képviselő testnevelés-módszertan felépíthető.

A minőségi testnevelés:

(1.)    fejlettségközpontú, azaz a tanulók fejlettségi szintjéhez igazodó szemléletű;

(2.)    fejlődés- és tanulásközpontú, azaz a tanuló individuális jellemzőit figyelembe véve az önmagához mért fejlődést hangsúlyozza;

(3.)    esélyegyenlőségre törekszik, inkluzív és multikulturális szemléletű, amelyben minden tanuló részt vehet;

(4.)    pozitív tanulási környezetben zajlik;

(5.)    egészség- és személyiségfejlesztés szemléletű;

(6.)    reflektív oktatási környezetben zajlik.