63. Ultimate frizbi


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín:
  • park/liget
  • tornaterem
Létszám: 2 csapat 7–7 vagy 5–5 fővel
Eszköz: 1 db frizbi és 8 db bója a pálya kijelöléséhez

63. Ultimate frizbi


Ikon - park/liget

Ikon - tornapálya

Létszám: 2 csapat 7–7 vagy 5–5 fővel
Eszköz: 1 db frizbi és 8 db bója a pálya kijelöléséhez


Jelöljünk ki egy 100×30 m, vagy 40×20 m-es területet (vagy amit optimálisnak találunk). A pálya végein alakítsunk ki egy-egy célzónát. (Nagypályán 18, kicsin 6 méter hosszan.) A kezdéshez a két csapat a saját zónája elülső vonalán helyezkedik el, a kezdődobást a védekező csapat egy tagja hajthatja végre a támadók irányába. A támadók a korongot csak passzolhatják egymás között, azzal futni nem szabad, csak sarkazni. A céljuk a védők mögötti zónába eljuttatni a frizbit úgy, hogy ott valamelyikük elkapja. Ha a korong a támadás során elhagyja a pályát vagy földet ér – rossz passz, korongleejtés miatt, vagy mert a védő leüti –, akkor az addig védekező csapat azonnal támadásba foghat a másik zóna irányába. Védekezés során a támadó játékoshoz tilos hozzáérni, a korongot sem szabad a kezéből kivenni. Csak a támadók passzainak leütésére (elkapására) törekedhet a védő játékos. A korongot birtokló támadó 3 méteres körzetében csak 1 védő lehet (emberfogásra kell törekedni).

 


Variáció(k)

  • A tudásszintnek megfelelően módosítható a pálya mérete és a játékosok száma. 5. évfolyamtól 25×12 méteres pályán is játszhatunk, akár 6–6 fős csapatokkal.

12. kép: Ultimate frizbi

12. kép: Ultimate frizbi

13. kép: Ultimate frizbi

13. kép: Ultimate frizbi