Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ |
Az új Nemzeti alaptanterv és a ráépülő kerettantervek számos újszerű közműveltségi tartalommal gazdagították az iskolai testnevelést. Az ismeretek és személyiségfejlesztés konkrét tartalmi megjelenítése az elmúlt évtizedek legjelentősebb tantervi fejlődését eredményezte. A tanulóközpontú személyiségfejlesztés érdekében nem elég csupán a pszichomotoros szférát érintő tantervi mozgásanyag feldolgozása, hanem az érzelmi és szociális személyiségterületek célzott fejlesztése is szükséges.
A mindennapos testnevelés bevezetésével jelentősen felerősödött infrastrukturális kihívások hatását kreatív és hasznos formában kell megoldanunk az iskolákban. A tanteremben, folyosókon, aulákban és közparkokban megvalósuló testnevelésórák is mindennapossá váltak.
Azt valljuk, hogy minden gyermeknek és tanulónak részesülnie kell az iskolai testnevelés előnyeiből, fejlesztési hatásrendszeréből, méghozzá – néhány speciális esettől eltekintve – az osztályközösség keretein belül. Az inkluzív, befogadó szemléletű testnevelésóráknak a mindennapok részévé kell válniuk. Támogatnunk és biztosítanunk kell a fogyatékossággal élő vagy egyéb krónikus rendellenességgel küzdő, tanulásban akadályozott diákok tanulási esélyegyenlőségét, az együtt-tanulás nevelő és személyiségformáló hatásait.
Könyvünkkel hozzá kívánunk járulni a fent kiemelt három probléma gyakorlati megoldásainak sikeréhez. Reményeink szerint a könyv módszertani alapjai, a játékgyűjteményben megtalálható 87 játék, és azok variációi, továbbá a könyvhöz tartozó oktatófilm hasznos segítséget nyújtanak a mindennapok eredményes munkájához, és inspirációt jelentenek további, hasonló személetű játékok fejlesztéséhez.
dr. Molnár László
szakmai igazgató
dr. Csányi Tamás PhD
főszerkesztő