Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában |
Teszt2: |
A projektoktatás (oktatási projekt, projektmódszer stb.) definiálására kísérletet sem teszünk. A pedagógia szakavatott elméleti szakemberei között sincs egyetértés. A fejezetben viszont célunk sokszorosan körüljárni a projektet, a projekt alapú oktatást – még mindig általánosan, a projektet az oktatásban általában – és összegyűjteni a lehető legtöbb jellemzőjét. Sokféle lesz, hiszen nagyon sokan, különféle értelmezésben alkalmaznak az oktatásban projektrendszerű megoldásokat, vagy éppen oktatáskutatóként elemzik azokat más-más csoportosítást, meghatározást követve. Mégis, a szerteágazó kritériumlistákból kirajzolódhat a kép, elkülöníthetővé válhatnak azok a jellemzők, amelyek biztosan, és azok a kritériumok, amelyek csak bizonyos esetekben, megoldásokban jellemzik az oktatási projekteket.
Az oktatási projektek jellemzőinek bemutatását a szerteágazó szakirodalmakból kirajzolódó három nagy témakör – (1) a projekt témája, a témaválasztás; (2) a projektfolyamat tanulói, tanári és tanulási/nevelési szempontjai; (3) a projekteredmény, projekttermék – köré rendszerezzük. Az alaprendszert a több szakember által még jelentőséggel bíró néhány, a fő csoportosítás minden részterületét érintő alegységgel is kiegészítjük.