Az oktatási célok megvalósulását elősegítő oktatási projektek jellemzőinek bemutatása


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában
Teszt2:

Az oktatási célok megvalósulását elősegítő oktatási projektek jellemzőinek bemutatása


A projektoktatás (oktatási projekt, projektmódszer stb.) definiálására kísérletet sem teszünk. A pedagógia szakavatott elméleti szakemberei között sincs egyetértés. A fejezetben viszont célunk sokszorosan körüljárni a projektet, a projekt alapú oktatást – még mindig általánosan, a projektet az oktatásban általában – és összegyűjteni a lehető legtöbb jellemzőjét. Sokféle lesz, hiszen nagyon sokan, különféle értelmezésben alkalmaznak az oktatásban projektrendszerű megoldásokat, vagy éppen oktatáskutatóként elemzik azokat más-más csoportosítást, meghatározást követve. Mégis, a szerteágazó kritériumlistákból kirajzolódhat a kép, elkülöníthetővé válhatnak azok a jellemzők, ­amelyek biztosan, és azok a kritériumok, amelyek csak bizonyos esetekben, megoldásokban jellemzik az oktatási projekteket. 
Az oktatási projektek jellemzőinek bemutatását a szer­te­ágazó szakirodalmakból kirajzolódó három nagy témakör – (1) a projekt témája, a témaválasztás; (2) a projektfolyamat tanulói, tanári és tanulási/nevelési szempontjai; (3) a projekteredmény, projekttermék – köré rendszerezzük. Az alaprendszert a több szakember által még jelentőséggel bíró néhány, a fő csoportosítás minden részterületét érintő alegységgel is kiegészítjük.

 


Illisztráció