Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában |
Teszt2: |
Egyes szerzők szerint akkor igazán jó egy oktatási projekt, ha témaválasztásával és ennek megfelelően a projekt végeredményével társadalmi szerepet vállal (Kőváriné és Bogáthné, 2010; Bastian és mtsai, 1997; Auchmann és mtsai, 2001; Hegedűs, 2001). Olyan társadalmi vagy szociális problémára keresnek a projektben megoldást vagy kapcsolódnak be a megoldás keresésébe, amelynek valódi „súlya” van. Bastian és mtsai. (1997) fontosnak tartják, hogy a projekt kapcsolódjon a konkrét településhez, legyen helyi jelentősége. Ezt Auchmann és mtsai. (2001) valamint Hegedűs (2001) kiegészítik azzal, hogy a projekt gyakoroljon hatást az iskolán kívül is, hasson a közvetlen környezetére, ezzel is szorosra húzva az iskolai élet és az iskolán kívüli valóság kapcsolatát.
Sok esetben, különösen ha a projektmódszert a tanulási motiváció ébrentartására gyakran szeretnénk alkalmazni, ez a társadalmi szerepvállalás túlzott elvárás. Egyetértünk M. Nádasi Máriával (2010), hogy a pedagógiai projektek témája általában az adott tanulócsoport érdeklődésének megfelelő, számukra fontos és nagy jelentőségű, de leginkább csak számukra. Természetesen lehet arra példa, hogy ez a két szint egyszerre jelenik meg – például az egészségtudatos életmódot népszerűsítő falunap szervezése egy tanulócsoport által –, de azért ez a ritkább eset.
Az oktatási projektekkel foglalkozó, összefoglaló munkák (Kőváriné és Bogáthné, 2010; M. Nádasi, 2010) szerzői egyetértenek abban, hogy alapvető projektjellemző, hogy a projektmunka hosszabb ideig tart (projektnapok, projekthetek, időszakos – például féléves – projektek). Hosszuk a téma jellegétől, a kitűzött projektcél nagyságrendjétől függhet, ahogy a projektbe bevont tanulók száma is, mely egy tanulócsoporttól a teljes iskolai tanulólétszámig terjedhet.