Iskolai testnevelés az egészségfejlesztésben: módszertani megújulás és egységes fizikai fittségmérés (NETFIT) a gyakrolatban

1. A képzés elsődleges célja

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a minőségi, az egészségfejlesztést az oktatási folyamat középpontjába helyező testnevelés oktatás koncepcióját, alapelveit és az egészségtudatos, jövőorientált életvezetési kompetencia tartalmát, a kompetenciafejlesztés tényezőit.
A résztvevők váljanak képessé olyan újszerű oktatási módszerek alkalmazására, amelyek segítségével tanulóik motivált tanulási környezetben vehetnek részt a mindennapos testnevelésben.
További cél, hogy megismerjék a folyamatértékelés korszerű módszereit, melynek segítségével váljanak képessé önállóan alkalmazni azokat. További cél, hogy a résztvevők sajátítsák el a NETFIT (Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt) egészségközpontú fittségi tesztrendszer helyes iskolai alkalmazását, a mérések pontos végrehajtását, az adatkezelés és a pedagógiai értékelés lehetőségeit.

A képzésre való jelentkezés feltételei
Okleveles testnevelő tanári diplomával, tanítói diplomával rendelkező pedagógus végzettség.

2. A képzés munkamódszerei
A módszert és munkaformákat tekintve előadás, csoportmunka és páros feladatok, beszélgetés, valamint távoktatás segíti az ismeretek feldolgozását.

3. A képzés során megszerezhető kompetenciák/képzettség
A résztvevő a továbbképzés végére
– ismeri a minőségi, az egészségfejlesztést az oktatási folyamat középpontjába helyező testnevelés oktatás koncepcióját és alapelveit.
– képes az egészségtudatos jövőorientált életvezetési kompetencia összetevőinek felismerésére, valamint a kompetencia tudatos tanórai fejlesztésére.
– ismeri a testnevelés oktatásban alkalmazható értékelés lehetőségeit – különösen – a folyamatközpontú értékelés vonatkozásában.
– kellő jártassággal rendelkezik, olyan motivációs eszközök alkalmazásában, amelyek a korszerű testnevelés oktatást jellemzik.
– tudja a NETFIT egészségközpontú fittségi tesztrendszer helyes iskolai alkalmazását, a mérések pontos végrehajtását, az adatkezelés és a pedagógiai értékelés lehetőségeit.

4. A résztvevők értékelése
A záró ellenőrzés módja:
Teszt formájában történik, az egészségfejlesztést középpontba helyező testnevelés oktatás alapelveinek, az értékelési és a motivációs eszközök alkalmazási lehetőségeinek, a NETFIT ismeretének számonkérése.
Az értékelés szempontjai:
A válaszok tükrözzék a megfelelő jártasságot, tájékozottságot, a képzés során elsajátított kompetenciákat a feldolgozott témakörökben. Az elérhető maximális pontszám 51%-tól “megfelelt”; 51% alatt: “nem felelt meg” a minősítés.
A záróteszt a továbbképzést követő 14 napon belül kerül beküldésre elektronikusan.