Előszó


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Kézikönyv a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) alkalmazásához

Előszó


Tisztelt Olvasó!

Az iskoláskorú gyermekek fittségi állapotának mérése és értékelése komoly hagyományokkal rendelkezik Magyarországon. A testnevelést tanító pedagógusok évtizedek óta komoly munkát végeznek azért, hogy naprakész információink legyenek a tanulók fizikai fittségi adatairól. Napjainkig azonban nem létezett olyan egységes tesztrendszer, amely minden érintett nevelési-oktatási intézmény számára azonos platformot biztosított volna a mérések elvégzéséhez és az eredmények rögzítéséhez.
Bízunk abban, hogy egy-egy mérés és vizsgálat lebonyolítása, illetve az eredmények feldolgozása, megismerése alkalmával a NETFIT® mögött meghúzódó filozófia − az, hogy minden tanulónak személyre szabottan segíteni tudjunk abban, hogy felnőttként egészségtudatosan vezesse életét − minden felhasználó számára kézzelfoghatóvá válik.

Balogh Gábor
elnök

A Magyar Diáksport Szövetség nevében elmondhatjuk, halaszthatatlan és igen nagy ívű munkát kellett elvégeznünk ahhoz, hogy 2014-ben a Nemzeti Egységes Tanuló Fittségi Teszt bevezetésre kerülhessen a köznevelésben. Halaszthatatlan volt azért, mert a magyar gyermekek, tanulók fizikai aktivitási és népegészségügyi mutatói − hasonlóan a felnőtt lakosságéhoz − nagyon aggasztóak. A NETFIT® kialakítása érdekében elvégzett munka komolyságát pedig mi sem támaszthatja alá jobban, mint az, hogy a tesztrendszer egy kutatás-fejlesztési projekt eredménye, ebből fakadóan kétségtelen előnye a korábban rendelkezésre bocsátott termékekhez képest annak tudományos alátámasztottsága.
Mivel mindannyiunk jól felfogott, közös érdeke, hogy hazánkban egészséges generációk nőjenek fel, kifejezetten arra törekedtünk, hogy a NETFIT® az egészségközpontú fittségi összetevőkre koncentráljon. A magunk részéről bízunk abban, hogy egy szerethető, hasznos és megbízható tesztrendszert alakítottunk ki, amely képes arra, hogy szolgálja a teljes körű egészségfejlesztés céljait, és akár arra is, hogy élő kapcsolatot teremtsen azon kulcsszereplők között, akik a gyerekek nevelésében, oktatásában és egészségfejlesztésében részt vesznek.

 

Tóth Zoltán
alelnök