Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | JÓGAALAPÚ MOZGÁSPROGRAM AZ ISKOLAI TESTNEVELÉSBEN |
Figyelemzavar – hipermotilitás
A gyermek észlelése ugrándozó, a feladatokat nem érti meg, vagy belekap azokba, de nem képes folyamatosan odafigyelni. Képtelen fontossági sorrendet felállítani, idejét nem tudja beosztani. Nem tud elhatározni és végrehajtani, nem tudja viselkedésének következményeit a jövőre előrevetíteni, de ugyanígy a múltat sem tudja megfelelően kapcsolni a jelenhez, vagyis úgy tűnik, nem tanul az állandóan hangoztatott hibákból. Csak az „itt és most” létezik számára. Mindemellett a gyermek számos dologban a korának megfelelő érettséget mutat, néha feltűnik, milyen ügyes valamiben, vagy különleges dolgokra tud emlékezni. Nevelésében fontosak a rendszeres, az idegrendszer érési folyamatait speciálisan elősegítő, fejlesztő, mozgásos foglalkozások és a gyógypedagógiai fejlesztés.
Pedagógiai tanácsok
Az instrukciókat több csatornán (vizuális és auditív úton) is közöljük a gyermek felé! A gyakorlást a gyermek aktuális impulzivitástól indítsuk és fokozatosan lassítsuk! Kiemelt szerepet játszik a szabályok tudatosítása: ezek minden órán legyenek érthetők és követhetők.