A kéttagú, háromtagú lüktetés fogalom összetettebb mozgásos értelmezése és megjelenítése


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A tánc és a kreatív mozgás alapjai

A kéttagú, háromtagú lüktetés fogalom összetettebb mozgásos értelmezése és megjelenítése


Ebben a feladatcsoportban a fő cél a térben való elhelyezés. Egyszerűbb esetben a már ismert papírcsíkon (3.2.2. alfejezet) is megoldhatjuk a feladatot, vagy letehetünk a padlóra kisebb átmérőjű (körülbelül 50 centiméteres) karikákat is. Ezek darabszáma legalább 15 legyen, hogy egyszerre legalább 5-6 gyermek tudjon folyamatosan gyakorolni. Később a háromdimenziós eszközökből is képezhetünk „akadályokat”, amelyeket a gyermekeknek át kell lépni/ugrani. A gyakorlat a mellékelt DVD-n látható.


5. kép: Ugrás karikákban

Ritmus-akadálypálya zenére

A zenére táncolás – a zenei lüktetés értése, érzékelése és a motívumoknak a szabályos időegységekre való megjelenítése – nagyon lassú folyamat. Több hónapot, de inkább több évet vesz igénybe, ameddig a táncban, ritmusgyakorlatokban nem jártas gyermekek eljutnak odáig, hogy a zenei lüktetés tempóját pontosan tudják követni a megfelelő mozgáskoordinációs formákkal. Következésképpen ebben a tanulási fázisban – amelyben a zenei kíséretnek mindenképpen meg kell jelenni – nem kell szigorúan számon kérni a „zenére” táncolást, de arra mindenképpen biztatni kell őket. A türelmetlenség csak rossz érzetet vált ki a gyermekekből, a pozitív megerősítés viszont serkenti őket a megoldások finomítására. Mindezek mellett a kísérő zene tempója a tanulási folyamattal együtt fokozatosan emelkedjen, a kezdeti 105-110-ről a 120-125 bpm tempóra.