Merre jár az óra?- 1.

ADATLAP
Játék neve: Merre jár az óra?- 1.
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Térbeli tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: kötél, karika
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

 

SZÉTSZÓRTAN A TÉRBEN 

Előkészületek

  • A feladathoz minden gyermek kapjon egy kör alakú eszközt (kiváló választás erre egy karika), és keressen magának egy személyes teret!

Képzeljétek el, hogy a karikátok egy nagy falióra, amelynek ti lesztek a nagymutatói. Mit is mutat a nagymutató? ...és a kismutató?

(A pedagógus természetesen használhat egy nagyobb méretű (játék) faliórát a szemléltetéshez.)

Mutassátok a kezetekkel, hogy melyik irányba járnak a mutatók! Most álljatok fel, és a karikán belül járjátok körbe a karikát az óramutató járásával megegyezően! Most pedig ellentétesen!

Variációk

  • A mozgás történhet a karikán belül és kívül egyaránt.
  • A karikát helyettesítheti bármilyen kör alakú eszköz.
  • A tanulók előre krétával lerajzolhatják a saját körüket az udvaron, ahol a gyakorlás történik.