Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A tánc és a kreatív mozgás alapjai |
Ebben a feladatban a saját irány, valamint a mozdulatban részt vevő testrész (pl. kar) fent és lent fogalmának érzékeltetése és megnevezése a lényeg. A feladathoz egy vízzel félig telt pohár szükséges (vagy bármilyen más egyszerű eszköz, például pálca, papírlap, ceruza, üveg). A gyermekek körben állnak, és a maguk választotta karjukat előreemelik a háromféle magassági fokba: elöl mély, elöl vízszintes, elöl magas. Az eszközt a körön belül mozgó tanuló változó magasságokon – kimondva: mély, vízszintes és magas – körbeviszi. Közben minden egyes gyerek karmozgással követi őt, majd ahol megáll, ott meg kell nevezni az aktuális magassági fokot. A cseréket a pedagógus irányítja a differenciált fejlesztési igények szerint.
Variáció:
A kartartással egy időben az azonos, majd az ellentétes oldali (gesztus) lábat alapirányban meg kell emelni a földről, így ezzel az egyensúlyi és testoldali tudatosságot is fejlesztjük. Mindkét feladat végrehajtása először szemben a középponttal, majd utána a középhez képest balra és/vagy jobbra 90 fokos elfordulással ajánlott.