Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A tánc és a kreatív mozgás alapjai |
A tanulásszervezés központi elve ismét az, hogy a gyermekek értve és tudatosan gyakoroljanak, nyugodtan, pontosan igyekezzenek végrehajtani a feladatokat.
Először a végtagok elmozdulásának lehetséges irányait határozzuk meg 4 fő irányban. A gyakorlat a következő: egy legalább 6 méter hosszú egyenes vonalat rajzolunk vagy ragasztunk ragasztócsíkkal. Ezen masíroztatjuk előre a gyermekeket négykézláb lassan, miközben kimondatjuk velük, hogy melyik kezük mozdul előre (például „jobb kéz előre lép”, „bal kéz előre lép”).
A vonaltól jobb és baloldalra eltérő színekkel kis kereszteket rajzolunk, majd ezeket a kezünkkel megérintve, rámutatva, rátapicskolva, megsimogatva, megpöccintve megnevezzük az aktív kezet úgy, hogy pont abban a pillanatban hallatszódjon a szó, amikor a gesztus megtörténik. További változat lehet, amikor mindezt nem kézzel, hanem lábbal hajtjuk végre.