[1] World Health Organization (2010): Global recommendations on physical activity for health.
[2] Graham, G. M. – Holt/Hale, S. A. – Parker, M. A. (2010): Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. McGraw–Hill, New York, 2010.
[3] T.E.S.I. 2020 Stratégia. (Munkaanyag) Magyar Diáksport Szövetség, 2014.
[4] Dr. Király Tibor (szerk.) (2001): A testnevelés tanításának módszertana tanítók részére. Dialóg Campus Kiadó, Pécs.
[5] Gallahue, D. L. – Ozmun, J. C. – Goodway, J. D. (2012): Understanding motor development:Infants, children, adolescents, adults. (7th ed.) McGraw-Hill, New York.
[6] Vass Zoltán (2008): Mozgás- és értelmi fejlődés a dinamikus rendszerelmélet tükrében. Human Movement Studies, Budapest
[7] Farmosi István (2011): Mozgásfejlődés. Dialóg Campus Kiadó, Pécs 2011
[8] Dr. Király Tibor (szerk.) – Szakály Zsolt (2011.): Mozgásfejlődés és a motorikus képességek fejlesztése gyermekkorban. TÁMOP – 4.1.2-08/2/A/KMR Tananyagfejlesztési Pályázat.
[9] Haibach, P. S. – Reid, G. – Collier, D. H. (2011): Motor learning and development. Human Kinetics, Champaign, Illionis.
[10] Gabbard, C. P. (2012): Lifelong motor Development. (6th ed.) Pearson Benjamin Cummings, San Francisco
[11] Clark, J. E. – Metcalf, J. M. (2002): The mountain of motor development: A metaphor. In: Clark, J. E. – Humphrey, J. H. (szerk.): Motor Development: Research and Reviews. 2. kötet. NASPE, Reston, Virginia, 163–190.
[12] Csányi Tamás – Révész László: A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanuló. Testnevelés Módszertani Könyvek (önálló kiadvány, Csányi Tamás főszerk.) Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.
[13] Boronyai Zoltán – Kovács Katalin – Csányi Tamás (2014): A taktikai gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a játékoktatásban. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.
[14] Gunter, K. és mtsai. (2008): Jump starting skeletal health: a 4-year longitudinal study assessing the effects of jumping on skeletal development in pre and circum pubertal children. Bone. 42. 4. sz. 710–718.
[15] Pignitzkyné Lugos Ilona – Lévai Péter (2014): A tánc és a kreatív mozgás alapjai. Testnevelés módszertani könyvek (Csányi Tamás főszerk.) Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.
[16] Blythe, S. G. (2006): Reflexek, tanulás és viselkedés. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest. 19. o.
[17] Pappné Gazdag Zsuzsanna (2002): Utánzó gyakorlatok. Flaccus Kiadó, Budapest.