30. Autószerelős játék


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín:
  • osztályterem
  • tornaterem
Létszám: 4–6 fő/csoport
Eszköz: képek a gyerekek létszámához és a tartalmi kerethez igazítottan

30. Autószerelős játék


Ikon - osztályterem

Ikon - tornapálya

Létszám: 4-6 fős csoportok
Eszköz: képek a gyerekek létszámához és a tartalmi kerethez igazítottan


A játékterületen 4 db közel azonos létszámú csoportot alkotunk, amely csoportok kis körökben ülnek. Ők lesznek az autóalkatrész-boltok. Minden csoport minden tagja választhat egy autóalkatrészt, így egy csoportban különböző alkatrészek lesznek (például alváz, motor, ülés, kormány, műszerfal, kipufogó). A játékvezető (autószerelő) mond egy alkatrészt, akik felállnak, és elkezdenek lassan futni a játékterületen (ők lesznek a csoportvezetők). Amikor a játékvezető újabb alkatrészt mond, a vezetők megkeresik a saját csoportjukat, és kézfogással magukkal viszik a soron következő alkatrészt. A játék végére minden alkatrész a helyére kerül, és az autók „műszaki vizsgára készen” mehetnek a játéktéren. Cél, hogy minden alkatrész (helyes sorrendben) a helyére kerüljön.

 


Variáció(k)

  • A játékban a vezetők nem csak a saját csoportjukból választhatnak diákot (alkatrészt), hanem a többiből is, kétszer egymás után azonban nem mehetnek ugyanabba a boltba.
  • A játékhoz használhatunk hívóképeket (a megfelelő alkatrészek nyomtatva), amelyekkel azonnal felismerhető is lesz az adott alkatész
  • A játékot bármilyen fogalmi körből gyűjtött szavakkal játszhatjuk (például emberi test: csontok, izmok, idegek, szív, tüdő; vagy egészséges táplálékok: répa, narancs, spárga, paradicsom).

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • A vezető szerepet (az első tanuló) mindig változtassuk.