31. Állatcsorda


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: ALTERNATÍV JÁTÉKOK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSHEZ, TESTMOZGÁSHOZ
Helyszín: osztályterem
Létszám: egész osztály
Eszköz: 6-8 különböző csomag 4-5 db állatkép

31. Állatcsorda


Ikon - osztályterem

Létszám: egész osztály
Eszköz: 6-8 különböző csomag 4-5 db állatkép


A játékterleten minden gyermek húz egy titkos állatkártyát. A kártyák közül 4-6 db kártya mindig egyforma, így többen lesznek ugyanazok az állatok. Senki nem mutathatja, vagy mondhatja el az állata nevét a játék kezdetéig. Rajt jelre minden tanuló elkezdheti hang nélkül utánozni a képen látható állat mozgását. Ha két állat megtalálta egymást, akkor valamilyen testrésszel érintkezve kell tovább haladniuk. Cél, hogy minél gyorsabban találják meg a különböző állatfajok egymást külön-külön csoportokat, „csordákat” alkotva.

 


Variáció(k)

  • Az állatcsordáknak hang alapján kell megtalálniuk egymást.
  • Az állatcsordának egy meghatározott játéktérrészre kell elmenniük, miután megtalálták egymást.
  • A játékot játszhatjuk időre – mennyi idő alatt sikerül az egész osztálynak megoldania a feladatot hibátlanul.
  • A játékot párkereső játékként sokféle párban azonos képpel is játszhatjuk. (Azonos képek jelentik a párt.)