Bevezetés
A minőségi testnevelés oktatási keretrendszere
1.1. A minőségi testnevelés módszertani alapelvei
Első alapelv: Fejlettségközpontú testnevelés
Második alapelv: Fejlődés- és tanulásközpontú testnevelés
Harmadik alapelv: Inkluzív és multikulturális testnevelés
Negyedik alapelv: Pozitív tanulási környezetben zajló testnevelés
Ötödik alapelv: Egészség- és személyiségközpontú testnevelés
Hatodik alapelv: Reflektív oktatási környezetben zajló testnevelés
1.2. A minőségi testnevelés fejlesztési területei
Első fejlesztési terület: Széles körű mozgásműveltség
Második fejlesztési terület: Rendszeres fizikai aktivitás
Harmadik fejlesztési terület: Egészségtudatos magatartás
Negyedik fejlesztési terület: Fejlett önismeret, együttműködésre kész attitűd
Ötödik fejlesztési terület: Felelősségteljes magatartás
Hatodik fejlesztési terület: Problémamegoldó, konstruktív
gondolkodás
Egészség- és személyiségfejlesztési
lehetőségek az iskolai testnevelésben
a minőségi testnevelés fejlesztési területei mentén
2.1. Egészségfejlesztési lehetőségek az iskolai testnevelésben a minőségi testnevelés oktatási keretrendszerének fejlesztési területei mentén
2.2. Személyiségfejlesztési lehetőségek az iskolai testnevelésben a minőségi testnevelés oktatási keretrendszerének fejlesztési területei mentén
Első fejlesztési terület: Széles körű mozgásműveltség
3.1. A fejlesztési terület átfogó bemutatása
3.2. A széles körű mozgásműveltség fejlesztése során elsajátítandó tudás-, képesség- és attitűdelemek
3.3. A széles körű mozgásműveltség elsajátítása során fejlesztendő személyiségelemek
3.4. A széles körű mozgásműveltség elsajátítása során fejlesztendő személyiségelemekhez tartozó gyakorlati példák
3.5. Összefoglalás
Második fejlesztési terület: Rendszeres fizikai aktivitás
4.1. A fejlesztési terület átfogó bemutatása
4.2. A rendszeres fizikai aktivitás kialakítása során elsajátítandó tudás-, képesség- és attitűdelemek
4.3. A rendszeres fizikai aktivitás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemek
4.4. A rendszeres fizikai aktivitás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemekhez kapcsolódó gyakorlati példák
4.5. Összefoglalás
Harmadik fejlesztési terület: Egészségtudatos magatartás
5.1. A fejlesztési terület átfogó bemutatása
5.2. Az egészségtudatos magatartás kialakítása során elsajátítandó tudás-, képesség- és attitűdelemek
5.3. Az egészségtudatos magatartás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemek
5.4. Az egészségtudatos magatartás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemekhez tartozó gyakorlati példák
5.5. Összefoglalás
Negyedik fejlesztési terület: Fejlett önismeret és együttműködésre kész attitűd
6.1. A fejlesztési terület átfogó bemutatása
6.2. A fejlett önismeret és együttműködésre kész attitűd kialakítása során elsajátítandó tudás-, képesség- és attitűdelemek
6.3. A fejlett önismeret és együttműködésre kész attitűd kialakítása során fejlesztendő személyiségelemek
6.4. A fejlett önismeret és együttműködésre kész attitűd kialakítása során fejlesztendő személyiségelemekhez kapcsolódó gyakorlati példák
6.5. Összefoglalás
Ötödik fejlesztési terület: Felelősségteljes magatartás
7.1. A fejlesztési terület átfogó bemutatása
7.2. A felelősségteljes magatartás kialakítása során elsajátítandó tudás-, képesség- és attitűdelemek
7.3. Felelősségteljes magatartás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemek
7.4. Felelősségteljes magatartás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemekhez tartozó gyakorlati példák
7.5. Összefoglalás
Hatodik fejlesztési terület: Problémamegoldó, konstruktív GONDOLKODÁS
8.1. A fejlesztési terület átfogó bemutatása
8.2. A problémamegoldó, konstruktív gondolkodás kialakítása során elsajátítandó tudás-, képesség- és attitűdelemek.
8.3. Problémamegoldó, konstruktív gondolkodás kialakítása során fejlesztendő személyiségelemek
8.4. Problémamegoldó, konstruktív gondolkodás kialakítása során fejlesztendő személyiség elemekhez tartozó gyakorlati példák
8.5. Összefoglalás
Személyiségfejlődés a mozgás tükrében
Irodalomjegyzék
Szerzők