You are not authorized to access that location.

A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla” modell alapján – FMS szint


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: SULIFLOORBALL – FLOORBALL AZ ISKOLÁBAN

A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla” modell alapján – FMS szint


A következőkben egy olyan gyakorlatanyagot szeretnénk nyújtani, amely a sportági alapmozgásokkal kezdődően építik fel a feladatokat. A sportági alapmozgások minden sportágban a természetes mozgásokra épülnek. Ezek a helyváltoztató, a helyzetváltoztató és a finommotoros mozgások.

A helyváltoztató mozgások közé tartoznak a járások, futások, szökdelések, szökkenések, kúszások, mászások, csúszások, ugrások, érkezések.

A helyzetváltoztató mozgások csoportjába a testsúlymozgatások, egyensúlyozások, függések, dőlések, gurulások, átfordulások, fordulatok, fordítások, hajlítások, nyújtások, tolások, húzások, irányváltoztatások, kitámasztások, emelések sorolhatók.

A finommotoros mozgásokat a gurítások, dobások, elkapások, rúgások, átvételek (minden testrésszel), ütések, ütések eszközökkel, labdavezetések (kézzel, lábbal), eszközök megállítása, átvétele, egyéb eszközhasználatok jellemzik.

Ezeknek az alapmozgások gyakoroltatásának különböző formái kiváló lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek, hogy a változó feltételek mellett felfedezhessék az adott mozgás lehetőségeit.

A sportági alapmozgások kiválóan előkészítik a gyerekeket a további feladatok elvégzésre.

Törekedjünk arra, hogy minden feladatban csak egyféle alapmozgást gyakoroltassunk!


Illusztráció

A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben.

Bármilyen labdát használhatunk, nagyobbat kisebbet, végül a floorball-labdát.

  • labda fogása – jobb kéz, bal kéz
  • 2 tenyér között labda görgetése
  • labda földhöz pattintása – jobb kéz, bal kéz
  • labda feldobása, elkapása 2 kézzel
  • labda feldobása, elkapása – jobb kéz, bal kéz
  • ütőfelvétel – az ütő végét kell fogni, 2 mutatóujj lefelé néz a föld felé (vállhoz emelve-puskafogás)
  • támadó floorball alapállás
  • tenyeres- és fonákoldal megismerése (homorú – domború, illetve mosolygós száj – szomorú száj)
  • helyzetváltoztatások (ülés, állás, guggolás, fekvés, térdelés, stb.)
  • térdelésben csúszás vagy lépegetés jobbra, balra, előre, hátra
  • óriáslabdán ülve a kapus mindig más végtagját nyújtja ki
  • két társ egymással szemben helyezkedik el (ülésben, féltérdelésben, térdelésben, hason fekvésben, stb.), és folyamatosan gurítják egymásnak a különböző labdákat
  • két társ egymással szemben helyezkedik el térdelésben – egymás felé dobják a labdát, amely elé a társnak be kell állnia, hogy a labda lepattanjon róla
  • floorballütővel vagy egyéb eszközzel lufi levegőben tartása

JÁTÉKOK

Számrajzoló variációk

Ezeket a játékvariációkat a kisiskolásoknak ajánljuk, tantárgyi koncentrációként is jól használhatók a számok írásával, tanulásával párhuzamosan.

  • Rajzolj a levegőbe számokat a labdával 1-től 10-ig!
  • Rajzolj a levegőbe számokat a labdával 1-től 10-ig a másik kezeddel!
  • Rajzolj a földön labdagurítással számokat a labdával 1-től 10-ig!
  • Rajzolj a földön labdagurítással számokat a labdával 1-től 10-ig a másik kezeddel!

 

Labdaelkapó-variációk

  • Kézzel dobd fel a labdát, és kapd el! Ha sikerült, dobd fel újra, és tapsolj 1-et, mielőtt elkapod. Ha ez is sikerült, végezd el ugyanezt 2 tapsolással is. Sikeres végrehajtás után mindig eggyel többet tapsolva oldd meg a feladatot. Ha elakadsz, mert nem sikerül az elkapás, kezd elölről a játékot!
  • Kisbójával dobd fel a labdát, és kapd el! Meg tudod-e csinálni egymás után 10-szer? Sikerül 20-szor is?
  • Dobd fel a labdát különböző eszközök segítségével – cipő, zsebkendő, nagybója, sapka, stb. – majd próbáld meg elkapni az eszköz segítségével!

 

 „Dobd a labdát!”-variációk

  • Pattintsd le a földre a labdát! Számold meg, tudsz-e folyamatosan 10, esetleg 20 pattintást végezni! Próbáld ki a másik kezeddel is! Megy váltott kezekkel is? (A labdát le lehet dobni úgy, a tenyér lefelé néz, és úgy is, hogy felfelé.)

Dobd egyik kezedből a másikba a labdát, anélkül hogy leesne! Meg tudod csinálni egymás után 10-szer? Esetleg 20-szor is? Probáld meg különböző tenyérhelyzetekkel is.  „Dobd a labdát!”-variációk társsal

Két társ egymással szemben helyezkedik el kartávolságra. Az egyik elengedi a labdát, a másiknak el kell kapnia, mielőtt földet ér (különböző kéztartásokkal: tenyér lefelé, illetve felfelé néz; a kar különböző kezdő helyzetekből való indításával: labda mellől, labda alatti helyzetből, labda feletti helyzetből, test mögül, stb.)

 

„Tűz-víz-repülő”-variációk

  • A gyerekek állnak a teremben – pedagógus sajátos vezényszavait követve különböző játékos feladatokat csinálnak: „tűz”-re leülnek a padra, „víz”-re felmásznak a bordásfalra, „repülő”-re lehasalnak, karjuk oldalsó középtartásban.
  • A vezényszavak kiegészülhetnek pl. a következőkkel:
  • „kishajó”: guggolás, a kar oldalsó középtartásban,
  • „török basa”: törökülés és fülfogás
  • „föld”: hanyatt fekvés, a kar oldalsó középtartásban,
  • „szomorúság”: térdelés,
  • „lovag”: féltérdelés.

A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben.

  • Jelre helyben féltérdelésbe kell ereszkedni.
  • Jelre helyben alapállásba kell helyezkedni
  • Jelre helyben féltérdelésbe kell ereszkedni ütővel a kézben
  • Jelre helyben alapállásba kell helyezkedni ütővel a kézben

 

  • A gyerekek szétszóródva állnak a teremben, tapsra szoborrá merevednek. Minden alkalommal másféle szobrot kell bemutatniuk. Sípszóra féltérdelésbe ereszkednek.
  • Szoboralakítás tapsra, mint az előző feladatban, sípszóra floorballalapállásba kell ereszkedni.
  • Az előző két játék ütővel – az ütővel kell kreatív szobrokat mutatni.

A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Az alábbi módon mindenképpen vezessék a labdát. (Egyéb variációk is kipróbálhatók.)

  1. jobbra-balra
  2. előre hátra test mellett
  3. félkörívben test előtt
  4. körben egy karikában

Mindegyik fajta labdavezetést gyakoroltassuk különböző eszközökkel is:

  • kézzel (tenyér, kézhát, kézél),
  • kisbójával,
  • műanyag flakonnal,
  • nagy bójával,
  • karikával,
  • másik labdával,
  • bármely más eszközzel.

A floorballütővel történő labdavezetés gyakorlásához használhatunk:

  • gumilabdát
  • kislabdát
  • teniszlabdát
  • kicsi szivacslabdát
  • babzsákot
  • bóját
  • pinponglabdát
  • stb.

JÁTÉKOK

Labdarajzoló-variációk

  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben számok rajzolása a földre 1-től 10-ig.
  • Rajzolj valamit a földre (autó, nyúl, alma, kacsa, stb.)!

 

„Gurítsd el!”-variációk

  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben labdagurítás jobbra-balra. Végre tudod-e hajtani folyamatosan 10-szer, esetleg 20-szor a feladatot, anélkül hogy a labda messzire gurulna?
  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben labdagurítás előre-hátra. Végre tudod-e hajtani folyamatosan 10-szer, esetleg 20-szor a feladatot, anélkül hogy a labda messzire gurulna?
  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben labdagurítás félkörben. Végre tudod-e hajtani folyamatosan 10-szer, esetleg 20-szor a feladatot, anélkül hogy a labda messzire gurulna?

 

„Mondd a számot!”-variációk

  • A gyerekek labdát vezetnek, a pedagógus szemben áll velük, és szabálytalan időközönként számokat mutat, amit hangosan mondaniuk kell.
  • A gyerekek labdát dobálnak eszközzel vagy eszköz nélkül, jobb és bal kézzel is, a pedagógus szemben áll velük, és szabálytalan időközönként számokat mutat, amit hangosan mondaniuk kell.

 

Homokvárépítő-variációk

  • A gyerekek elszórt alakzaban helyezkednek el a teremben. Lapátold ki a homokot a homokozóból, azaz a levegőben ütővel csinálj magad mellett minél nagyobb kupacot! Ki tud gyorsabban lapátolni?
  • Emeld át a különböző labdákat a kicsi akadályon, mintha a homokot dobnád ki a gödörből! Lapátolj ki minél több labdát!
  • A terem közepére ütőket fektetünk le egymás mellé hosszában, hogy akadályt képezzenek. A két csapat az ütők két oldalán helyezkedik el. A pálya szélét lezárjuk palánkkal vagy padokkal. A játékban át kell lapátolni a labdákat a másik térfélre. A játékot adott időre játsszuk (1 perc, 2 perc), az a győztes, akinek a térfelén kevesebb labda maradt.
  • Az előző feladatot nehezíthetjük, ha a csapatok közé ütők helyett oldalukra fordított tornapadokat helyezünk.

  1. Paddal szemben – A gyerekek a lefordított padokkal szemben helyezkednek el 1 méterre.
  2. Társsal – A gyerekek egymással szemben helyezkednek el egymástól először 1 méterre (a távolság később növelhető).

A gyerekek ülésben, állásban, féltérdelésben végezhetik az átadásokat paddal szemben vagy társsal. Az átadás történhet:

  • kézzel (tenyér, kézhát, kézél),
  • kisbójával,
  • műanyag flakonnal,
  • nagy bójával,
  • karikával,
  • bármely más eszközzel,
  • másik labdával,
  • floorballütővel.

Labdaként választhatunk:

  • gumilabdát,
  • kislabdát,
  • teniszlabdát,
  • pinponglabdát,
  • kicsi szivacslabdát,
  • stb.

Átvételkor megállíthatjuk a labdát bármelyik fent felsorolt eszközzel, akár annak tetejére helyezve.


JÁTÉKOK

Floorbowling-variációk

  • Guríts célba bármilyen labdával néhány méterre elhelyezett bójákra! Amennyi bójához hozzáér a labda, annyi pontot kapsz.
  • Guríts célba bármilyen labdával néhány méterre elhelyezett kuglibábukra vagy egyéb könnyen feldönthető tárgyra! Amennyi feldől, annyi pontot kapsz.

 

„Gurítsd gyorsan!”-variációk

  • Labdagurítás padra bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben.
  • Labdagurítás társsal bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben.

Ütőmozdulat kialakítása:

  • kézzel,
  • különböző eszközökkel (tornabot, fordított floorballütő, karika, baseballütő, stb.),
  • különböző testhelyzetekben (állás, guggolás, ülés, térdelés, féltérdelés).

 

Különböző labdákkal végezzük a gyakorlatokat! A labda lehet:

  • gumilabda,
  • szivacskézilabda,
  • teniszlabda,
  • pinponglabda,
  • stb.

 

Ütött lövés – labda és ütő ideális helyzetének kialakítása

A lövéseket gyakoroltassuk tenyeressel és fonákkal is. Floorballütő is használható.

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben labda nélkül. Ütőmozdulatot végeznek tenyeres és fonák oldalon is különböző lábtartásokkal (zárt láb, terpesz, jobb láb elöl, bal láb elöl stb.)
  • A gyerekek vonalban helyezkednek el a teremben labdával. Ütőmozdulatot végeznek lövéssel tenyeres és fonák oldalon is különböző lábtartásokkal (zárt láb, terpesz, jobb láb elöl, bal láb elöl, stb.).
  • A gyerekek egy vonalnál helyezkednek el a teremben úgy, hogy ne tudják egymást meglőni. A labda a vonalra kerül. A feladat a labda elütése. A gyakorlást a lábak különböző helyzeteiben végeztessük:
  • egyik láb a vonal előtt, másik a vonal mögött,
  • egyik láb a vonalon, másik a vonal mögött,
  • egyik láb a vonal előtt, másik a vonalon,
  • mindkét láb a vonal mögött,
  • mindkét láb a vonal előtt.

 

A feladatot a bal és jobb láb helyzetének felcserélésével, illetve tenyeressel és fonákkal is gyakoroltassuk!

Lapos lövéskor az ütő közel függőleges, felső része kissé előre dől, fenti kéz könyöke kissé megemelve, ütő feje előre dől.

  • Feladat: labdagurítás úgy, hogy az ütő a lapos lövés helyzetében mozog.

Emelt lövéskor az ütőn lévő lenti kéz csuklója felfelé mozog – tenyeresnél tenyér felfelé fordul, fonáknál kézhát felfelé fordul.

  • Feladat: „lapátolás a homokozóban”

 

Húzott lövés – a labda és ütő ideális helyzetének kialakítása

A húzott lövés is végrehajtható tenyeres és fonák oldalról is.

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben labda nélkül. Húzómozdulatot végeznek tenyeres és fonák oldalon is különböző lábtartásokkal (zárt láb, terpesz, jobb láb elöl, bal láb elöl, stb.)
  • A gyerekek vonalban helyezkednek el a teremben labdával. Húzómozdulatot végeznek lövéssel tenyeres és fonák oldalon is különböző lábtartásokkal (zárt láb, terpesz, jobb láb elöl, bal láb elöl, stb.)
  • A gyerekek egy vonalnál helyezkednek el a teremben úgy, hogy ne tudják egymást meglőni. A labda a vonalra kerül. A feladat a labda gurítása úgy, hogy minél tovább érintkezzen az ütővel. A gyakorlást a lábak különböző helyzeteiben végeztessük:
  • egyik láb a vonal előtt, másik a vonal mögött,
  • egyik láb a vonalon, másik a vonal mögött,
  • egyik láb a vonal előtt, másik a vonalon,
  • mindkét láb a vonal mögött,
  • mindkét láb a vonal előtt.

 

Lövések – a labda különböző helyeken – ütött és húzott lövéssel is, tenyeressel és fonákkal is

A gyerekek egy vonalban helyezkednek el úgy, hogy ne tudják egymást meglőni. Amennyiben lehetőség van rá, mindenkinél legyen több labda, hogy folyamatosan tudják a feladatot végrehajtani. Használják mindegyik lábtartást!

  1. jobb láb elöl
  2. bal láb elöl
  3. terpeszállás

A labda helyzete a lövés előtt:

  • test előtt,
  • test mellett bal,
  • test mellett jobb,
  • test előtt jobbra,
  • test előtt balra,
  • test mögött jobbra,
  • test mögött balra.

JÁTÉKOK

„Fújja szél a fákat”-variációk

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Testsúlyáthelyezéseket kell végezniük előre-hátra-jobbra-balra tanári mutatásra.
  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Testsúlyáthelyezéseket kell végezniük előre-hátra-jobbra-balra tanári jelre (1 taps: előre; 2 taps: hátra; 1 sípszó: jobbra; 2 sípszó: balra; vagy: taps: előre; sípszó: hátra; dobbantás: jobbra; „hopp” vezényszó:balra, stb.).

 

Ütőpacsi

2 játékos egymással szemben áll, ütővel pacsiznak egymással térdmagasságban.

 

Ütőninja-variációk

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Az ütő fejét mint mosolygós szájat mindig a kijelölt cél felé kell fordítaniuk. A folyamatosan változó célt a játékvezető határozza meg. A cél kijelölése történhet szöveges módon, labda odadobásával, odahelyezkedéssel. A gyerekeknek „ninjaként” minél gyorsabban a cél felé kell fordítaniuk ütőjüket. Az ütő nem emelkedhet térd fölé.
  • A feladat, mint az előbb, azzal a különbséggel, hogy az ütővel együtt az elöl lévő cipőorrnak is a kijelölt cél felé kell mutatnia.

 

Célbagurítós-variációk ütővel

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben, mindkét lábbal a karikában állnak, labdát kell gurítaniuk, illetve ütniük, hogy az egy vonal mentén guruljon.
  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben, egyik lábbal a karikában állnak, labdát kell gurítaniuk, illetve ütniük, hogy az egy vonal mentén guruljon.
  • A gyerekek a felezővonalnál állnak több labdával. Be kell gurítaniuk a labdákat a kapuba. A cél minél több gólt gyűjteni.
  • A gyerekek az egyik alapvonalnál állnak több labdával. Be kell gurítaniuk a labdákat a kapuba. A cél minél több gólt gyűjteni.

 

Ezeket a játékvariációkat a kisiskolásoknak ajánljuk, tantárgyi koncentrációként is jól használhatók a számok írásával, tanulásával párhuzamosan.

  • Rajzolj a levegőbe számokat a labdával 1-től 10-ig!
  • Rajzolj a levegőbe számokat a labdával 1-től 10-ig a másik kezeddel!
  • Rajzolj a földön labdagurítással számokat a labdával 1-től 10-ig!
  • Rajzolj a földön labdagurítással számokat a labdával 1-től 10-ig a másik kezeddel!

 

  • Kézzel dobd fel a labdát, és kapd el! Ha sikerült, dobd fel újra, és tapsolj 1-et, mielőtt elkapod. Ha ez is sikerült, végezd el ugyanezt 2 tapsolással is. Sikeres végrehajtás után mindig eggyel többet tapsolva oldd meg a feladatot. Ha elakadsz, mert nem sikerül az elkapás, kezd elölről a játékot!
  • Kisbójával dobd fel a labdát, és kapd el! Meg tudod-e csinálni egymás után 10-szer? Sikerül 20-szor is?
  • Dobd fel a labdát különböző eszközök segítségével – cipő, zsebkendő, nagybója, sapka, stb. – majd próbáld meg elkapni az eszköz segítségével!

 

  • Pattintsd le a földre a labdát! Számold meg, tudsz-e folyamatosan 10, esetleg 20 pattintást végezni! Próbáld ki a másik kezeddel is! Megy váltott kezekkel is? (A labdát le lehet dobni úgy, a tenyér lefelé néz, és úgy is, hogy felfelé.)

Dobd egyik kezedből a másikba a labdát, anélkül hogy leesne! Meg tudod csinálni egymás után 10-szer? Esetleg 20-szor is? Probáld meg különböző tenyérhelyzetekkel is.  „Dobd a labdát!”-variációk társsal

Két társ egymással szemben helyezkedik el kartávolságra. Az egyik elengedi a labdát, a másiknak el kell kapnia, mielőtt földet ér (különböző kéztartásokkal: tenyér lefelé, illetve felfelé néz; a kar különböző kezdő helyzetekből való indításával: labda mellől, labda alatti helyzetből, labda feletti helyzetből, test mögül, stb.)


 

  • A gyerekek állnak a teremben – pedagógus sajátos vezényszavait követve különböző játékos feladatokat csinálnak: „tűz”-re leülnek a padra, „víz”-re felmásznak a bordásfalra, „repülő”-re lehasalnak, karjuk oldalsó középtartásban.
  • A vezényszavak kiegészülhetnek pl. a következőkkel:
  • „kishajó”: guggolás, a kar oldalsó középtartásban,
  • „török basa”: törökülés és fülfogás
  • „föld”: hanyatt fekvés, a kar oldalsó középtartásban,
  • „szomorúság”: térdelés,
  • „lovag”: féltérdelés.

 


 

  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben számok rajzolása a földre 1-től 10-ig.
  • Rajzolj valamit a földre (autó, nyúl, alma, kacsa, stb.)!

 

  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben labdagurítás jobbra-balra. Végre tudod-e hajtani folyamatosan 10-szer, esetleg 20-szor a feladatot, anélkül hogy a labda messzire gurulna?
  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben labdagurítás előre-hátra. Végre tudod-e hajtani folyamatosan 10-szer, esetleg 20-szor a feladatot, anélkül hogy a labda messzire gurulna?
  • Bármelyik fajta labdával és bármelyik fajta eszközzel, bármilyen testhelyzetben labdagurítás félkörben. Végre tudod-e hajtani folyamatosan 10-szer, esetleg 20-szor a feladatot, anélkül hogy a labda messzire gurulna?

 

  • A gyerekek elszórt alakzaban helyezkednek el a teremben. Lapátold ki a homokot a homokozóból, azaz a levegőben ütővel csinálj magad mellett minél nagyobb kupacot! Ki tud gyorsabban lapátolni?
  • Emeld át a különböző labdákat a kicsi akadályon, mintha a homokot dobnád ki a gödörből! Lapátolj ki minél több labdát!
  • A terem közepére ütőket fektetünk le egymás mellé hosszában, hogy akadályt képezzenek. A két csapat az ütők két oldalán helyezkedik el. A pálya szélét lezárjuk palánkkal vagy padokkal. A játékban át kell lapátolni a labdákat a másik térfélre. A játékot adott időre játsszuk (1 perc, 2 perc), az a győztes, akinek a térfelén kevesebb labda maradt.
  • Az előző feladatot nehezíthetjük, ha a csapatok közé ütők helyett oldalukra fordított tornapadokat helyezünk.

 

  • Guríts célba bármilyen labdával néhány méterre elhelyezett bójákra! Amennyi bójához hozzáér a labda, annyi pontot kapsz.
  • Guríts célba bármilyen labdával néhány méterre elhelyezett kuglibábukra vagy egyéb könnyen feldönthető tárgyra! Amennyi feldől, annyi pontot kapsz.

 

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Testsúlyáthelyezéseket kell végezniük előre-hátra-jobbra-balra tanári mutatásra.
  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Testsúlyáthelyezéseket kell végezniük előre-hátra-jobbra-balra tanári jelre (1 taps: előre; 2 taps: hátra; 1 sípszó: jobbra; 2 sípszó: balra; vagy: taps: előre; sípszó: hátra; dobbantás: jobbra; „hopp” vezényszó:balra, stb.).

 


 

2 játékos egymással szemben áll, ütővel pacsiznak egymással térdmagasságban.


 

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben. Az ütő fejét mint mosolygós szájat mindig a kijelölt cél felé kell fordítaniuk. A folyamatosan változó célt a játékvezető határozza meg. A cél kijelölése történhet szöveges módon, labda odadobásával, odahelyezkedéssel. A gyerekeknek „ninjaként” minél gyorsabban a cél felé kell fordítaniuk ütőjüket. Az ütő nem emelkedhet térd fölé.
  • A feladat, mint az előbb, azzal a különbséggel, hogy az ütővel együtt az elöl lévő cipőorrnak is a kijelölt cél felé kell mutatnia.

 

  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben, mindkét lábbal a karikában állnak, labdát kell gurítaniuk, illetve ütniük, hogy az egy vonal mentén guruljon.
  • A gyerekek elszórtan helyezkednek el a teremben, egyik lábbal a karikában állnak, labdát kell gurítaniuk, illetve ütniük, hogy az egy vonal mentén guruljon.
  • A gyerekek a felezővonalnál állnak több labdával. Be kell gurítaniuk a labdákat a kapuba. A cél minél több gólt gyűjteni.
  • A gyerekek az egyik alapvonalnál állnak több labdával. Be kell gurítaniuk a labdákat a kapuba. A cél minél több gólt gyűjteni.