Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában |
Teszt2: |
Egy projekTESit lebonyolítani az iskolában – a stratégiát kipróbáló testnevelő kollégáink véleménye szerint – minden előzetes várakozást felülmúló élmény és siker, ugyanakkor nagy kihívás is. A nehézséget tanári és tanulói oldalról is a tapasztalatlanság jelenti. A tanulóknak minden korábbi testnevelésórai gyakorlatuknál többször, változatos helyzetekben kell döntést hozni, önálló ötlettel előállni, a feladat értelmezését, a gyakorlást vagy az ellenőrzést önállóan vagy csoportban menedzselni. Azaz a tanulási folyamatban a hagyományoshoz képest sokkal aktívabban, akár a tartalmat is befolyásolni tudó szereplőként kell részt venni. Testnevelő tanárként éppen fordított a helyzet. A hagyományos, mindent és mindig erősen kézben tartó, a céltudatos munkát határozott elképzelések szerint irányító testnevelő tanári attitűdöt a projekTESiben mentori, segítői szerepre kell váltani. Meg kell felelni annak a kihívásnak, hogy ne direkt irányítással tanítani akarjunk, hanem tanulóinkat segítsük saját tanulási tapasztalatuk megszerzéséhez.
Könnyebb, ha erre a tanulói, illetve tanári szerepre kis lépésekben felkészülünk, mielőtt projekTESibe kezdünk. A fejezetben egyszerű módszertani, óraszervezési megoldásokra, tanulói önállóságot vagy tanulói együttműködést kívánó tanulássegítő eszközökre és alkalmazásukra mutatunk be példákat, ötleteket és gondolkodunk fokozatos bevezetésükről.