Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában |
Teszt2: |
A ProjekTESivel először próbálkozó kollégákkal 4-5 fős csoportokban modelleztük a testnevelési projekt egyes fázisait. A csoportok a kerettantervre és saját tanmenetükre építve kiválasztották a projekttel feldolgozásra kerülő tananyagot. Létrehozták azt az „ütős” hívócímet, amellyel saját osztályuk projektindító óráján aktivizálni gondolták tanulóikat. Terveket készítettek a projektindító óra ötletelésének (brainstorming: ötletgyűjtés, szelektálás), a projekttérkép-, valamint az idő- és feladatterv-készítés lebonyolítási módjáról. Elveket határoztak meg arról is, hogy mikor tekintik az adott tananyagot feldolgozottnak, illetve ezt hogyan gondolják megállapíthatónak. Fontos, folyamatosan szem előtt tartandó szempont volt az előkészület során, hogy nem a projekt egészének megtervezése a cél. Nem is lehet, hiszen a projektrendszerű tananyag-feldolgozás lényege a nyílt végűség, azaz a tanári és tanulói együttműködés a döntések jelentős részében, a projekt teljes folyamatában.
A felkészülést követően kollégáink a ProjekTESit – a csoportban meghatározott hívócímmel – saját osztályukban valósították meg. Így a példatárban szemezgettünk az egyszerűbb és összetettebb tartalommal megvalósult ProjekTESikből, illetve be tudunk mutatni azonos hívócímmel különböző évfolyamokon létrejött projekteket is.
Megjegyezzük, hogy ezek a testnevelési projektek valamennyi testnevelő tanár kollégánk és tanulóik első projekTESi-je, annak minden izgalmas sikerével és hibájával együtt.