„A jobbik bal”


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában
Teszt2:

„A jobbik bal”


A projekt témája: A sportjátékanyagokhoz kapcsolódó képességfejlesztés, különös tekintettel a szubdomináns végtag fejlesztésére.

Évfolyam és a projekt időtartama: 7. évfolyam – 4 hét

A projektbevezető szakasz: az ötletelést a tornateremben, 4-5 fős csoportokban, külön lapokon oldották meg, majd közös megbeszélés és szelektálás következett. A projekttérképet a vállalkozó lányok készítették el.

Mozgásos tevékenységek: 
a testnevelésórák tartalma döntően tanári tervezésű volt, a feladatokat a tanulók továbbgondolták.

  • Labdás ügyességfejlesztő gyakorlatok kézzel, lábbal. A kosárlabdázás, a kézilabdázás és a labdarúgás technikai elemei ügyes és kiemelten az ügyetlen végtaggal.
  • Ügyességi feladatok (ütőkkel, szerekkel) a nem domináns végtagokkal.

További tevékenységek: 

  • Rajzóra: színezés az ügyetlenebbik kézzel, majd rajzolás mindkét kézzel
  • Biológiaóra: a jobb- és balkezesség, az átszoktatás ­negatív következményei
  • Gyűjtőmunka és kiselőadás: balkezes sportolók

Mérések: ziccerdobás mindkét kézzel, célba rúgás mindkét lábbal helyből és nekifutásból

 

 


23. kép: Ötletgyűjtés A jobbik bal projekthez

23. kép: Ötletgyűjtés A jobbik bal projekthez

24. kép: Jobb, illetve bal kézzel készített rajz (A jobbik bal projekt archívumából)

24. kép: Jobb, illetve bal kézzel készített rajz (A jobbik bal projekt archívumából)

25. kép: Kiselőadás balkezes sportolókról