Projekt a testnevelésben (elméleti alapok)


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában
Teszt2:

Projekt a testnevelésben (elméleti alapok)


A 2. és 3. fejezetben általánosságban tekintettük át a projektoktatás, a projektmódszer jellemzőit, illetve azokat a szempontokat, előnyöket, hatásokat, amelyeket alkalmazásukkal elérhetünk. 
A továbbiakban gondolkodásunk fókusza a testnevelés lesz. Átgondoljuk az iskolai testnevelés „mit? kikkel? és hogyan?”-ját. Minden aktív tanár érzi, hogy a ma iskolásai mások, mint a korábbi tanulók. A testnevelés céljain kívül ezért az iskoláskorú generáció jellemzőit is számba vesszük. Nem felejtjük el eközben, hogy az iskolai nevelés/oktatásnak vannak örök feladatai, bármilyen is az aktuális korosztály. Struccpolitika volna stratégiánkban és módszereinkben figyelmen kívül hagyni jellegzetességeiket vagy éppenséggel az őket majd fogadó munkaerőpiaci elvárásokat. Azaz a fejezet célja, hogy feltárja, milyen szerepe lehet a projektnek (-oktatás?, -stratégia?, -módszer?) műveltségterületi, tantárgyi céljaink megvalósításában, a mindennapi testnevelési gyakorlat valóságában (lehetőségei és korlátai között).

 


Illusztráció