Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás |
A tantervben meghatározott fejlesztési feladatok és közműveltségi tartalmak átfogják a minőségi testnevelés-oktatás tartalmát, ugyanakkor nem adnak választ a legfontosabb kérdésre, a hogyanra. Az oktatási folyamat során a pedagógus legfontosabb feladata – mely komoly kihívás is egyben – hogy a tantervi tananyagot tanítható, de főleg tanulható formában strukturálja, és bontsa le a pedagógus-diák, valamint diák-diák interakciók szintjére. A módszertan tehát arra adja meg a választ, hogy hogyan, milyen formában, felépítésben, szervezeti keretek között, milyen kommunikáció mellett, milyen visszajelzési mechanizmusok segítségével valósul meg a tanulás. A módszertan tárháza rendkívül széles és sokszínű. A számtalan módszertani fogás között akad az adott szituációban hatékony és kevésbé hatékony eljárás is. A modern pedagógiai kutatások minden esetben a hatékony és eredményes módszereket igyekeznek kiválasztani, kialakítani és megragadni, amelyek nem csupán teoretikusan, hanem a gyakorlatban is bizonyították érvényességüket.
Ebben a fejezetben az oktatás stratégiái, tanítási stílusai közül mutatjuk be a testnevelés szempontjából alkalmazhatókat.