2.3. A minőségi testnevelés fogalmát és pedagógiai alapelveit meghatározó elméleti alapok


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás

2.3. A minőségi testnevelés fogalmát és pedagógiai alapelveit meghatározó elméleti alapok


A minőségi testnevelés fogalmi rendszere széles körű nemzetközi szakirodalmi megalapozottságot mutat. A különböző tantervi filozófiák, oktatási modellek (curriculum-elképzelések) különbözőképpen ragadják meg, hogy mitől is válhat a testnevelés oktatása minőségivé. A nemzetközi szakirodalom több aspektusból közelíti meg a minőségi testnevelést és más-más területeket helyez a középpontba. Egységes, jól általánosítható modell ez alapján nincs, azonban a tartalmi elemek jól strukturálhatók. A struktúrában a tantervek, a tervezés, a tanárokkal kapcsolatos elvárások és a gyakorlat, valamint a módszertan jelennek meg leginkább. A minőségi testnevelés keretrendszerének elkészítésekor tájékozódtunk a témakörben megjelent hazai és nemzetközi szakirodalomban is. A következőkben azok a koncepciók kerülnek bemutatásra, melyek tartalmi, módszertani és szakmai szempontok alapján megalapozzák a minőségi testnevelés módszertani szemléleti kereteit, azaz a pedagógiai alapelveket.