1.2. A komplex intézményi mozgásprogramok – a fizikai aktivitás és a testnevelés helye az iskola hat


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás

1.2. A komplex intézményi mozgásprogramok – a fizikai aktivitás és a testnevelés helye az iskola hat


A gyermekek testi, lelki és szellemi egészségében a rendszeres, mennyiségileg és minőségileg is megfelelő testmozgás kulcsfontosságú. Ennek biztosításában egyrészt a családoknak, másrészt a köznevelési színtereknek (óvoda és iskola) van meghatározó funkciója. Az iskola kiemelkedő szerepet játszik a felnövekvő generációk nevelésében és oktatásában, mivel gyakorlatilag minden gyermek – valamilyen formában – napi kapcsolatba kerül velük. Hétköznapokon a diákok (életkortól függően) az ébren töltött idejük átlagosan mintegy 45–60%-át az iskolában töltik. Ebben a heti mintegy 35–50 órában rengeteg idő kínálkozik arra, hogy a tanulók mozgásos értelemben aktivizálhassák magukat. A probléma akkor kezdődik, ha az iskola nem biztosít kellő lehetőséget a szellemi megterhelés mellett a napirendbe épített fizikai tevékenységeknek, és mellékes tevékenységnek tartja a testnevelésórákat, a sportot és az egyéb testmozgási lehetőségeket.