A továbbképzés célja:
A továbbképzés a TE IS programhoz kapcsolódó célkitűzések megvalósulásában központi szerepet játszó mentorpedagógusok kiképzését szolgálja. A TE IS program alapvető célja olyan szemléletváltozás megalapozása, amely elősegíti a társadalmi befogadás, a non-formális és informális tanulás, és a transzverzális készségek fejlesztését a diák önkéntességre épülő szabadidős tevékenységek, tanórán kívüli testmozgás programok által.
A jelen továbbképzést sikeresen teljesítő résztvevők váljanak képessé a 10-18 éves fiatalok tanórán kívüli személyiségformáló szabadidős tevékenységeinek hatékony megszervezésére, és a TE IS program keretein belül megvalósuló mentorálási tevékenységek ellátására. A továbbképzésen részt vevő pedagógus váljon képessé a nyitottságon és közös tanulás igényén alapuló olyan együttműködés kialakítására, amely az említett fiatalok személyiségének fejlődéséhez is hozzájárul a diák önkéntességre épülő szabadidős tevékenységek, testmozgás programok szervezése által. További cél, hogy a résztvevők képessé váljanak az aktív állampolgárságot, a társadalmi befogadás iránti érzékenységet és a transzverzális kompetenciákat fejlesztő saját élményű tevékenységek lebonyolítására. Mivel a kiképzett TE IS mentorpedagógus csoportos tevékenységek szervezésében és lebonyolításában vesz részt, ezért a tanfolyam kiemelt célja, hogy résztvevők megismerjék és elmélyítsék a csoportokkal való munka alapvető szakmai ismereteit és eszköztárát.
A továbbképzés során elsajátítható ismeretek, kompetenciák:
A továbbképzést sikeresen teljesítő pedagógusok képesek lesznek az iskolai testmozgásprogramok szervezésében részt vevő diák önkéntesek bevonására és összefogására, a velük való együttműködésre, a szabadidős tevékenységeket érintő szervező munka koordinálására. A továbbképzést sikeresen elvégző TE IS mentorpedagógusok megismerik a csoportok alapvető jellemzőit és a csoportokkal való tevékenység szakmai és módszertani irányelveit. A saját élményű gyakorlatok folyamatos megvalósítása által képesek lesznek mozgósítani a rájuk bízott gyermekek kreativitását, és hatékonyan kezelni a csoportmunkával természetesen együttjáró dinamikai jellemzőket illetve konfliktushelyzeteket. Fontos, hogy a képzés sikeres elvégzése által empátiájuk valamint mentalizáló képességük fejlődik.
A résztvevőnek a továbbképzés során nyújtott teljesítmény ellenőrzésének, értékelésének módja:
A képzés tartalmi követelményeinek ellenőrzése szempontjából egy 5 oldalas, szabadon választott korcsoportra optimalizált tanórán kívüli iskolai testmozgásprogram megvalósítási tervét kell benyújtani a megadott szempontrendszer alapján.