Leírás:
- Az 1–4. évfolyamokon a variációk a mozgásforma végrehajtására, annak fejlesztésére (térben, energiabefektetésben) és részben a mozgásforma játékhelyzetben történő alkalmazására vonatkoznak.
- Az 5–8., illetve a 9–12. évfolyamokon a technikai elemek játékban történő alkalmazása (taktikai gondolkodás fejlesztése, játékhelyzet-megoldások) a hangsúlyos.
- A technikai elem sikerességének megítélése a taktikai játékhelyzet megoldásának függvénye.
Gyakorlati példák az 1–2. évfolyamokon
1. Labdavezetés gyakorlatai
- geometriai alakzatok (körív, háromszög, négyszög, rombusz stb.), betűk (A, B, C stb.), számok (1, 2, 3 stb.) kerülése, körbejárása labdavezetéssel, a lábfej különböző részeivel (külső, belső, talp, csüd).
2. Labdakezelés
- dekasuli (először minden esetben 1 pattanásból, majd egyre kevesebb köztes pattanással)
- passzgyakorlatok (szemben, majd különböző geometriai alakzatokban statikusan álló társhoz, később mozgós társhoz).
3. Rúgások
- célba (fokozatosan csökkenő méretű célfelületre, növekvő távolságról és erőkifejtéssel).
Gyakorlati példák a 3–4. évfolyamokon
1. Labdavezetés gyakorlatai
- játékhelyzetek megoldása labdavezetéssel (pl. labdavezetések a játéktéren eszközök és/vagy társak által meghatározottan).
2. Labdakezelés gyakorlatai
- labdakezelés gyakorlatai játékhelyzetbe emelve.
3. Rúgások gyakorlatai
- rúgómozdulatok a játékhelyzetnek megfelelően.