You are not authorized to access that location.

3.4.3. Egyéni tesztelés


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Kézikönyv a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) alkalmazásához

3.4.3. Egyéni tesztelés


Az egyéni tesztelés célja, hogy pontos információt adjon az egyén fizikai fittségi állapotáról. A tesztelés során egy társ, a pedagógus vagy éppen a szülő jelenléte és közvetlen segítségadása támogatja a NETFIT® felmérésének megvalósítását. Ebben a tesztszituációban többféle tanulásszervezési eljárást választhatunk, amelyre egy későbbi fejezetben fogalmazunk meg javaslatokat. Az egyéni tesztelésből származó pontos és megbízható értékek az értékelőlap segítségével a szülők számára is informatívvá válnak, és közvetlen kommunikációra is lehetőséget teremtenek. A cél ez esetben nem lehet más, mint a szülők bevonása az adott tanulóval kapcsolatos speciális teendőkbe, az egyéni fejlesztési tervek megvalósításába.

 

Bizonyos esetekben a pedagógus megállíthatja a végrehajtást az egészségzóna felső értékeinél (például az ütemezett fekvőtámasz teszt vagy az ütemezett hasizom teszt maximális értékekkel is rendelkezik). Ezzel egyrészt idő takarítható meg, másrészt csökkenti a kevésbé fitt tanulók irányában megnyilvánuló bántó, lekezelő helyzetek megjelenésének valószínűségét.

Az egyéni tesztelés során az egyéni teljesítménycélok elérése a hangsúlyos. Az egyéni teljesítménycélok azonban nem minden esetben vonatkoznak az addigi legjobb teljesítmény túlszárnyalására. Habár pedagógiailag indokolható, hogy motiváljuk a tanulókat az egyéni legjobb teljesítményekre vonatkozó célkitűzésre, ne feledjük, hogy a NETFIT® az optimális egészséghez szükséges fittségi állapotot célozza! A magas szintű fizikai teljesítőképesség nem szükséges az optimális egészséghez, így az egyéni legjobb teljesítményt célzó tesztelés választása a diákok döntésén kell hogy alapuljon.