3.4.4. Az egyéni legjobb teljesítményt célzó tesztelés


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: Kézikönyv a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) alkalmazásához

3.4.4. Az egyéni legjobb teljesítményt célzó tesztelés


Az egyéni legjobb teljesítményt célzó tesztelés különösen a versengő típusú vagy kellő motivációval rendelkező diákok körében népszerű. Mivel a jogszabály szerinti kötelező NETFIT® mérés során törekedni kell arra, hogy minden tanuló – lehetőség és fizikai állapot szerint – az egyéni, pillanatnyi legjobb teljesítményét produkálja, ezért az év közbeni alkalmazásokkor nem javasoljuk minden tanuló számára kötelező formában az egyéni legjobb teljesítményt célzó tesztelést.

Számos diák számára nem fontos, hogy minden esetben a maximumon vagy ahhoz közel teljesítsen, ráadásul az egészség szempontjából nem is cél a magas szintű teljesítmény. Ha azonban az egyéni teljesítménycélt a tanuló önként, az addigi legjobb eredményét meghaladóan jelöli ki, természetesen lehetőséget teremthetünk számára az egyéni kihívás teljesítésére.

Ez az alkalmazási szint már nem tartozik szorosan a NETFIT® program filozófiájához, hiszen az egészség eléréséhez a magas teljesítményszint nem kritériumtényező, így opcionálisan, illetve különösen iskolai sportkörben vagy tanórán kívüli tevékenységek során ajánljuk alkalmazását.

A legjobb teljesítmény tesztelésekor tapasztalt kiemelkedő eredmények jelzésértékűek lehetnek adott sportágakhoz kapcsolódó funkcionális alkalmasságra, vagy­is a NETFIT® bizonyos szempontból tehetségszűrésre is alkalmas.


Pontos adatgyűjtés a tanulók egészségközpontú fizikai fittségi állapotáról a diákok, a pedagógusok és a szülők számára. Többéves periódusban gondolkodva az iskolai egészségfejlesztés és testnevelés érdekében történő intervenció irányainak és hatékonyságának megítélése (például pedagógiaiprogram-módosítás, tantervfejlesztés, pályázati előkészítés).


Önálló állapot-ellenőrzéshez, értékeléshez és fittségi programtervezéshez szükséges ismeretek és készségek elsajátítása.


Pontos információszerzés a tanuló egészségközpontú fizikai fittségéről. Egyéni teljesítménycélok kitűzése és elérése.


Egyéni maximális teljesítőképesség megítélése.


4. táblázat: A NETFIT® javasolt alkalmazási területei a FITNESSGRAM® alapján

4. táblázat: A NETFIT® javasolt alkalmazási területei a FITNESSGRAM® alapján