Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Kézikönyv a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT®) alkalmazásához |
Az öntesztelés és önértékelés alapú felmérés célja, hogy a diákok képessé váljanak saját fittségi állapotuk nyomon követésére. Ebben a folyamatban az első lépés, hogy a tanulók értsék az egyes fittségi összetevők egészségi állapottal kapcsolatos összefüggéseit, sajátítsák el a NETFIT® tesztjeinek pontos végrehajtását, valamint az értékelés módszerét. A diákok a saját korábbi eredményeikhez, kitűzött egyéni teljesítménycéljaikhoz, illetve az egészségsztenderdekhez egyaránt viszonyíthatják teljesítményeiket. Amennyiben egy tanuló nem éri el az egészségzónát a NETFIT® egy vagy több tesztelemében, mindenképpen segítséget kell adnunk a fejlődés érdekében. Az egészségzónában teljesítők számára fontos céllá válhat az egyéni fejlődés érdekében kitűzött teljesítménycélok elérése, illetve a kedvező fittségi állapot fenntartása érdekében kifejtett tevékenységek tervezése és megvalósítása.
Kezdetben szinte biztosan pontatlan lesz az önálló tesztvégrehajtás és adatrögzítés, de a folyamatos gyakorlás és a NETFIT® szerepének és lehetőségeinek megértése segíteni fogja az egyre pontosabb és felelősségteljesebb mérést. A NETFIT® fontosságának pozitív kommunikációja, és megfelelő pedagógiai alkalmazása alapvető feltétele a motivált és felelősségteljes önálló tesztelésnek. A megfelelő alkalmazás hozzásegíti a diákokat, hogy valóban megértsék és elfogadják a NETFIT® szerepét az egészségük és fejlődésük szempontjából. A későbbiekben pedig képessé kell válniuk saját eredményeik bemutatására, értelmezésére.
Az öntesztelés eredményei személyes adatok, amelyet az egyes tanulók döntésétől függően lehet publikussá tenni. Az öntesztelés és önértékelés pedagógia szempontból a NETFIT® hangsúlyos alkalmazási módja, amely lebonyolításában tulajdonképpen a következőkben bemutatásra kerülő egyéni tesztelés egyik formája.