Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | JÓGAALAPÚ MOZGÁSPROGRAM AZ ISKOLAI TESTNEVELÉSBEN |
Pedagógiai tanácsok
A gyermek számára fontos a rítusok megtartása, pontosan ismernie kell az óra kereteit, menetét, mi fog történni, milyen szituációkra számíthat. Előfordulhat, hogy ragaszkodik az instrukciók repetitív elhangzásához, ilyenkor oktatóként elmondhatunk persze más, újszerű instrukciókat is, de lehet, hogy azokat a számára megszokott módon is el kell majd ismételnünk. A gyermek ragaszkodhat az óra általa korábban elfogadott tér- és időviszonyaihoz is: ezeket próbáljuk meg biztosítani; ha mégis történik változás, nyugodtan közöljük vele, ha ez benne ellenállást vált ki, toleráljuk!
Asperger-szindróma
Az Asperger-szindróma egy neurobiológiai rendellenesség, mértéke az enyhétől a súlyosig terjedhet. Az Asperger-szindrómás gyerekek nagy nehézségekkel küzdenek a társas interakciók során. Problémát okoznak nekik a hirtelen változások, jobban érzik magukat, ha „békén hagyják” őket. Gyakran vannak mániákus szokásaik, és nem ritkán egészen sajátos az érdeklődési területük. Nagy gondot jelent számukra a testbeszéd (és általában a nem verbális jelzések) olvasása, és gyakran nem találják el az optimális fizikai távolságot például egy beszélgetés során. Szokatlanul érzékenyek a hangokra, ízekre, szagokra, látványra. Kedvelhetik a puha ruházatot, ragaszkodhatnak bizonyos ételekhez, és zavarhatják őket olyan hangok vagy fények, amelyeket más észre sem vesz. Egy Asperger-szindrómás gyerek nagyon másképp észleli a világot, mint mi. A legtöbb szokása – melyek számunkra furcsának vagy feleslegesnek tűnnek – emiatt a neurobiológiai különbözőség miatt van, nem szándékos gorombaság, különcködés, és nem is valamilyen „rossz nevelés” eredménye.