Tartalom


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: STRESSZKEZELÉS ÉS RELAXÁCIÓ ALKALMAZÁSA A TESTNEVELÉSBEN

Tartalom


ELŐSZÓ

TARTALOMJEGYZÉK

BEVEZETŐ

MI A STRESSZ?

MIT JELENT A STRESSZKEZELÉS?

MI A RELAXÁCIÓ? MILYEN HATÁSMECHANIZMUSRA ÉPÜLNEK A KÜLÖNFÉLE MÓDSZEREK?

3.1. „Amikor a test segít a léleknek”: az „aktív relaxációk” hatásszerveződése
3.2. „Amikor az elme segít a testnek”: a mentális („fejben vezetett”) relaxációs műveletek

MI A MEDITÁCIÓ?

MI AZ IMAGINÁCIÓ ÉS A VIZUALIZÁCIÓ?

5.1. A képi megjelenítés és „képgondolkodás” hatalma

„MINDEN MINDENNEL ÖSSZEFÜGG”: ÉRZELMEINK ÉS A STRESSZEK, AMELYEK MEGBETEGÍTHETNEK (VAGY GYÓGYÍTHATNAK)

6.1. A gondolat és képzelet hatalma
6.2. kitekintés „az elme kosárlabdajátékára”

A FIZIKAI, TESTI AKTIVITÁSTÓL A MOZGÁSALAPÚ RELAXÁCIÓKIG

STRESSZOLDÓ, FESZÜLTSÉGCSÖKKENTŐ, RELAXÁCIÓS GYAKORLATOK A TESTNEVELÉSBEN, A MINDENNAPI TANÍTÁSBAN ÉS A TESTNEVELÉSÓRÁK KERETÉBEN

6–10 ÉVESEK ÚTJA A STRESSZKEZELÉSBEN A FESZÜLTSÉG CSÖKKENTÉSÉNEK ÁTÉLÉSE FELÉ

9.1. Mondókás lazítások
9.2. relaxáció hangokkal, zenére
9.3. hangok és mozgás összekapcsolása
9.4. relaxációs gyakorlatok a progresszív relaxáció változatainak köréből
9.5. Ballisztikus mozgások a szorongáscsökkentés szolgálatában
9.6. nyújtó gyakorlatok végzése a refl exes lazulás érdekében
9.7. összetett, fantáziát és fi gyelmi részvételt igénylő gyakorlatok
9.8. „Lélekrendező” mesei befogadás, mesetevékenység, mesefeldolgozás
9.9. Ellazulást, megpihenést elősegítő, képzeletmozgósító történetek
9.10. Lazítás labdajátékkal

STRESSZKEZELŐ, FESZÜLTSÉGOLDÓ, LELKI EGYENSÚLYT TEREMTŐ GYAKORLATOK A 11–14 ÉVES KOROSZTÁLY SZÁMÁRA

10.1. A korosztály pszichológiai jellemzői
10.2. Gyakorlatrepertoár
10.3. Légzéssel szinkron gyakorlatok
10.4. Mozgásos önkifejező gyakorlatok
10.5. Célzott testtudatosító gyakorlatok
10.6. észlelésérzékenyítés
10.7. Edukinesztetikai gyakorlatok
10.8. „Meríts saját forrásaidból!”: meditatív-imaginatív relaxáció
10.9. Az autogén tréning módszer két alapgyakorlatának összevont alkalmazása

A 15–18 ÉVES KOROSZTÁLY STRESSZKEZELŐ ÉS RELAXÁCIÓS GYAKORLATAI

11.1. A korosztály pszichológiai jellemzői
11.2. Gyakorlatgyűjtemény
11.2.1. A progresszív relaxáció és mentális tréning összekapcsolása
11.2.2. Agyfélteketréning a gyors felfrissülés és ellazulás érdekében – „Keresztbe lendítések”
11.2.3. Gyors, hatékony koncentratív önellazítás
11.2.4. Teljesítmény- (vizsga-) helyzetekre való felkészülés relaxációs belso megerosítéssel
11.2.5. Tudatos jelenlét: fi gyelemvezeto és koncentrációfejleszto meditációs gyakorlat
11.2.6. Egészséggondozó koncentrációs, meditációs gyakorlat
11.2.7. Testi önismeret növelése, a „fókuszolás” gyakorlata

VEZETETT, MÉLY, STRESSZMENTESÍTŐ RELAXÁCIÓ

EGY STRESSZKEZELÉST ELŐKÉSZÍTŐ KURZUS FELÉPÍTÉSE

ZÁRSZÓ

FORRÁSMUNKÁK ÉS HIVATKOZOTT IRODALOM

MELLÉKLET