Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | LABDARÚGÁS AZ ISKOLÁBAN - TEMATIKUS ÖSSZEFOGLALÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAG AZ ISKOLAI („GRASSROOTS”) LABDARÚGÁS OKTATÁSÁHOZ |
Az 5–12. évfolyamban az együttműködésen alapuló viselkedésformákat támadó-védő kapcsolatokra alakítjuk át, ehhez csatlakozik a játékban a csapatrészek közötti együttműködés megtapasztalása.
Ezekben az években az a feladatunk, hogy a támadó- és védőszerepek közötti tudatos szerepváltás kialakítása minél gördülékenyebben menjen végbe.
Páros és csoportos rúgások, labdaátvételek, játékos passzgyakorlatok és játékok lábbal és egyéb testrészekkel:
Páros és csoportos kooperatív jellegű játékos mozgásos feladatok és játékok eszköz nélkül és különböző eszközökkel:
Passzgyakorlatok alakzattartással vagy alakzatbontással, -építéssel
Támadószerepek alapfeladatai
Társas támadófeladatok:
A támadás alapvetése a gólszerzés. A társak nagymértékben hozzásegíthetik a tanulót a gólszerzéshez. Ezekben a korcsoportokban a gyerekeknek azokat az értékeket szükséges megtanítani, amelyeket a csapat jó együttműködése rejt magában. A társak kiszolgálása, helyzetbe hozása, illetve a társak hibáinak kijavítása ide tartoznak.
Az 5–12. évfolyamokon támadásban már elvárható a tanulóktól, hogy labda nélkül tudatosan helyezkedjenek annak érdekében, hogy a labdás társat segíteni tudják a gólszerzésben vagy a labda megtartásában.
Védőszerepek alapfeladatai
Társas védőfeladatok:
Az életkori sajátosságokból adódóan ezekben a korosztályokban már elvárható a gyerekektől, hogy közösen vállaljanak felelősséget a saját kapujuk megvédésében. Egymással kommunikálva, egymást segítve védekezzenek. A védekezési alapelveket magukra és a társaikra vonatkoztatva, megértve alkalmazzák a játék közben, illetve ebben segítsék a tanulótársaikat.