Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Gyakorlati útmutató a TE IS trénerei és mentorpedagógusai számára |
Próbáljuk ki, hogy az egyik TE IS fejlesztő alkalommal közösen kimegyünk az iskolából, miközben megkérjük a gyerekeket, hogy mutassák be nekünk az iskola környékét! Beszéltessük őket arról, hogy mely helyek, boltok, üzletek, közterek fontosak nekik, és miért! Figyeljünk arra, hogy milyen személyeket említenek a gyerekek, és lehetőleg tartsuk észben ezeket az embereket (ha túl sokan lesznek, jegyzeteljük le a neveiket és azt a helyet, ahol említve lettek)!
Visszatérve rajzoljuk le együtt azt az útvonalat, amelyet bejártunk (kellő részletességgel), majd kérjük meg a gyerekeket, hogy helyezzék el a térképünkön a körsétánk említett szereplőit.
A külső kapcsolatok széles távlatokat képesek nyújtani a TE IS Programnak, miközben erőforrásaikkal segítik az iskola működését és eredményességét. Ha a TE IS Program értékei az iskolai kultúra részévé válnak, a TE IS Csapat által megteremtett külső kapcsolatok előnnyel járnak az egész iskola számára, illetve a teljes iskola, illetve minden résztvevő megélheti, hogy alkotó része a helyi közösségnek. Ez pedig a nevelés és a tanulás szempontjából elvitathatatlan értékkel bír.