Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Gyakorlati útmutató a TE IS trénerei és mentorpedagógusai számára |
A tudásmegosztás társas történés, amelynek révén egymás felé értékes információkat, tudásokat osztunk meg, valamint amelynek során egymást praktikákra, megoldásokra tanítjuk. Bárki is birtokolja, a tudás társas térben automatikusan közössé válik, valamennyire még akkor is, ha azt megpróbáljuk magunknak megőrizni. Ha a tudás automatikus, és a célok közösek, akkor érdemes figyelemmel lenni annak összetevőire és útjaira.
A tudás birtoklása akkor válik értékké, ha azt megosztjuk. De mit jelent pontosan a tudás, és mikor válik fontossá, hogy annak megosztását tudatosan alakítsuk?
A TE IS Programban való részvétel során rengeteg olyan ismeret, készség, praktika születik meg, illetve válik a Csapat sajátjává, amelyek nélkül elképzelhetetlen a célok elérése.
Ezek a témák bármikor, bárhogyan bevonhatók a gyerekek fejlesztési folyamatába, egyenként, de akár egy külön alkalmat is teremtve általuk. Ha a TE IS Csapattal a közös tudásról beszélgetünk, fontos kiemelni, hogy a tudás tartalma egyértelmű érték, amelytől többek leszünk, ami által gyarapodunk. Ha valaki egy számítógépes játékban nagyon jó, vagy fejből tudja a városi busz menetrendjét, az is fontos tudást jelenít meg, még ha elsőre nem is tűnik úgy. Amikor tudásmegosztásról, tudásmenedzsmentről beszélünk, akkor abban mindig benne van a közös cél is. A tudásmegosztás csak a célok fényében válik értelmezhetővé.
A tudással való foglalkozás egyre fontosabb a gazdasági és társadalmi életünkben. Tudásalapú foglalkozások, vállalatok jönnek létre, miközben számos olyan csoport, közösség és szervezet van, ahol rengeteg kihasználatlan kapacitás és erőforrás található meg. Ha a tudással bánni tudunk, ha a célok mentén kezelni vagyunk képesek az információkat, a készségeket és az erőforrásokat, akkor céljaink elérése is könnyebbé és sikeresebbé válik.