Navigáció: < Előző Következő >
Kategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | Elméleti kézikönyv a TE IS trénerei és mentorpedagógusai számára |
A trénerek és az iskolaigazgatók közös munkája a TE IS Program keretei között egy, a Program egészén végighaladó kapcsolatot igényel. Ez az együttműködés természetesen a Program kezdeti szakaszában a legszorosabb, ezért hívószavaink és kulcsfogalmaink e kezdeti szakaszra vonatkoznak, a Szükségletek megfogalmazása, a Stressz kezelése és a Kommunikáció elméleti dimenziókat érintve.
A kapcsolat kezdete természetesen az igazgató és a tréner találkozása, megismerkedése, egymás felé történő bemutatkozása. Gyakran már a kapcsolat kezdetén megtörténik az együttműködés kereteinek meghatározása, ezért a legitimációra, a Program érvényességének szempontjaira szinte az együttműködés kezdetétől figyelnünk kell.
Az iskolai szervezetben az iskolai hálózat minden szála érinti az intézményvezetőt, ahogyan a mindennapi működés mozzanatai is. A trénereknek – új belépőként – egyszerre kell figyelniük a saját szerepük meghatározására és a Program érvényességének kialakítására.
Az igazgatóval való közös munka része, hogy tisztázzuk a TE IS Program résztvevőinek szerepeit. A tisztázás gyakran egyeztetéssé alakul, hiszen az iskola vezetőjének vélhetően ugyanúgy lesz elképzelése a TE IS Program szakembereinek helyéről, szerepéről. Ez esetben jól jönnek a korábbi folyamatszakaszok során végiggondolt stratégiai elemek, a nyitottság, a rugalmasság és a felkészültség. A legitimáció alapjainak megteremtése szoros kapcsolatban áll a szakmai biztonsággal. Abban az iskolában tud sikerre jutni a TE IS Program, amelynek vezetősége Programunkat érvényesnek, elfogadottnak és támogatottnak látja.
Az iskola vezetőinek kezdeti elköteleződését, a folyamatos egyeztetés és a Programról való közös gondolkodás lehetőségeit a TE IS Program történéseinek folyamatos visszacsatolása fogja fenntartani és megerősíteni.
A tréner és az igazgatók közötti kommunikáció, kapcsolat fontos eleme a visszacsatolás, amely a TE IS Programról szóló, vezetők felé történő tájékoztatást is magában foglalja. Mindez jelenthet információkat, történéseket, véleményeket, de igényt is, amely a trénerek, a mentorok vagy a TE IS Diákok felől jelenik meg arra nézve, hogy nekik a TE IS Program eredményes támogatása érdekében mire van szükségük (információk, történések, vélemények az igazgatók felől). A visszacsatolás tehát a kölcsönösséget erősíti, amelynek keretei és formája az igazgató és a tréner közös munkájának eredménye.