Ismeri és érti a különbséget az egészségközpontú és a teljesítményközpontú fittségi eszközök és eljárások között.
Ismeri a kondicionális képességek fejlesztésének alapvető módszereit.
Az objektív mérések, a teljesítmény és a társas összehasonlítás által megismeri önmaga reakcióit és határait.
A tanulói képességek / Autonómia / Felelősségvállalás
Alkalmazza a NETFIT® mérési eljárásait, és megfelelően értékeli saját és társai egészségközpontú fittségi állapotát, aktivitási szintjét.
Alkalmazza egy adott sportág teljesítménycentrikus fittségmérési eljárásait és megfelelően értékeli saját és társai sportágspecifikus fittségi állapotát és aktivitási szintjét.
Képes a megismert szempontok alapján rövid és középtávú egészségközpontú fittségfejlesztő programot tervezni.
Képes a megismert szempontok alapján rövid és középtávú sportági, teljesítménycentrikus fittségfejlesztő programot tervezni.
A fittség mérésben szerzett tapasztalatok alapján képes következtetéseket levonni, és ha szükséges változtatási tervet is tud készíteni a fejlesztés ütemezéséről.
Felismeri és előnyként nevezi meg a közösségben végzett rendszeres fizikai aktivitás jótékony hatását az adott csoport más (például tanulási) teljesítményére is.
A tanulói attitűdök
Egészségközpontú fittsége fejlesztését személyes sikernek és célnak tekinti.
Fontossá válik számára a tanórán kívüli testmozgás lehetőségének választása.
Tudatosan választott, rendszeres és egészségközpontú fittségét fejlesztő testmozgásokban vesz részt.
Igényli, hogy saját egészségközpontú fittségi állapotát az életkori sajátosságainak megfelelően fenntartsa, fejlessze.
Igényli, hogy szabadidejében rendszeres fizikai aktivitásban vegyen részt annak érdekében, hogy tanulási teljesítménye is javuljon.
A tanuló tudása
Tisztában van azzal, hogy az aktív és mozgásszegény életmód egyaránt kimutatható a fittségi paraméterekben.
Ismeri a fittség és a heti mozgásprogram – úgynevezett aktivitási piramis – lényeges összefüggéseit.
Ismeri a média túlzó használatának egészségére káros következményeit.
A tanulói képességek / Autonómia / Felelősségvállalás
Képes hosszú távú tervet készíteni egészségközpontú fittsége fejlesztésére az életkori sajátosságok figyelembevételével.
Önállóan választott, hosszú távra tervezett rendszeres fizikai aktivitást fejt ki egészségközpontú fittsége érdekében.
Az iskolában tanultak és személyes tapasztalatai alapján képes kialakítani az önálló egészségközpontú fittségorientált, aktív életvitelét.
Képes az IKT-eszközök előnyeit kihasználni öntevékeny mozgásai tervezése, szervezése, (adatai, teljesítménye, eredményei) rögzítése során.
A tanulói attitűdök
Tudatosan választja meg a rendszeres fizikai aktivitás számára legkedvezőbb, legmegfelelőbb módjait.
Tudatosan használja az aktív közlekedés fizikai előnyeit fittségi állapotának fenntartása érdekében.
Önfejlesztését a tudatosan tervezett terhelésre, mérésekre és az önkontrollra alapozza.