A mozgástanulás, mozgástanítás hagyományos és újszerű megközelítése a röplabdázásban


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: RÖPSULI – RÖPLABDÁZÁS AZ ISKOLÁBAN

A mozgástanulás, mozgástanítás hagyományos és újszerű megközelítése a röplabdázásban


Ebben a fejezetben célunk rendszerezni a testnevelésórai gyakorlatban használt mozgástanítási módszereket, és bemutatni az alkalmazott módszerek mögötti elméleti hátteret. További célunk a mozgástanítási, gyakorlási módszerek elméleti és gyakorlati alkalmazásának bemutatása.

Elsőként fogalmazzuk meg a mozgástanulás definícióját.

Mozgástanulás: A mozgástanulás hosszabb-rövidebb ideig tartó fázisok sorozata, amit az emberi életciklusokra jellemző egyéni és makrokörnyezeti befolyásoló tényezők határoznak meg. A mozgástanulás belső folyamatok sorozata, amely gyakorlás és tapasztalás eredményeként viszonylag tartós változáshoz vezet a viselkedésben. (Vass, 2019)


A mozgástanulás 4 meghatározó ismérve

  1. Folyamat
  2. Gyakorlásból, tapasztalásból ered
  3. Belső folyamat, amely nem mérhető à csak a viselkedés megváltozásából lehet következtetni rá
  4. Viszonylag permanens változás a viselkedésben