A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla” modell alapján – Sportági tec


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: SULIFLOORBALL – FLOORBALL AZ ISKOLÁBAN

A floorball sportág technikai elemeinek oktatási szintjei a „céltábla” modell alapján – Sportági tec


Kisjátékok

A kisjátékok olyan tanulási környezetet eredményeznek, mely szinte minden pillanatban hordozza a játékba kapcsolódás lehetőségét, hiszen a kis létszám miatt kénytelen minden játékos aktívan részt venni a játékban. Az így megnövekedett számú labdaérintés, elmozgás, átadás, labdaátvétel, üres területre mozgás, stb. számos lehetőséget teremt a sikeres végrehajtás megtapasztalására, amivel jelentősen hozzájárul a motivált részvételhez. A kisjátékok közbeni kontrollált versenyhelyzetek hozzájárulnak a sportszerű magatartásformák kialakulásához, a társak megbecsüléséhez és az eredményközpontúság helyett a játékélmény hangsúlyozásához.

A kisjátékok főbb jellemzői:

  • Kis területen, kevés tanuló (összesen 2-4) által játszott játékok.
  • Folyamatos a „döntéskényszer”, hiszen rengeteg átadás, átvétel, elszakadás, üres területre helyezkedés, támadásból védekezésbe (és vissza) történő átmenet, stb. történik időegység alatt, így a tanulók folyamatosan aktívak.
  • A tanult technikai elemek játékhelyzetben történő alkalmazása történik – intenzív a tapasztalatszerzés.
  • A figyelem fókusza fokozatosan tevődik át a technikai elemek végrehajtásáról a taktikai helyzetnek megfelelő, célszerű alkalmazásra (egyéni technika, majd 2 játékos kapcsolata, végül 3 vagy több játékos kapcsolata).
  • Több labdaérintés és játéklehetőség minden tanulónak, köztük a kevésbé ügyeseknek is. (Ezzel mindenkinek egyenlő esély nyílik a tanulásra.)
  • Elkülönítve jelennek meg a taktikai helyzetek.
  • A játéktér szélességi és mélységi értelemben történő minél jobb, teljesebb kihasználása (térbeli tudatosság).
  • Több (azonos vagy különböző) játék egyidejű lebonyolítása. Ez óraszervezési előnyökkel jár.
  • Kiválóan alkalmas differenciálásra – szabálymódosítás, létszám változtatása, megkötések. (Ennek a tanulási szempontnak megfelelően kell történnie!)

A kisjátékokat alkalmazhatjuk úgy, hogy a rendelkezésünkre álló termet 2-3-4-6-8 részre osztjuk. Az elválasztást floorballpalánkkal, padokkal, szükség esetén (játékoktól függően bójákkal vagy egy egyéb jelölőlehetőségekkel választjuk el.

A különböző térrészekben játszathatjuk ugyanazt a játékot. Ebben az esetben lehetőség szerint cseréljük a csapatokat, hogy mindig más ellenféllel kerüljenek szembe!

Lehetőségünk nyílik arra is, hogy az elválasztott helyek mindegyikén másfajta kisjátékot játszassunk a gyerekekkel. Minden esetben figyeljünk az átláthatóságra, hogy a gyerekek képesek legyenek végrehajtani a feladatokat, a tanár pedig figyelemmel tudja követni ezt!


1:1 elleni játék

Az 1:1 elleni játékokban támadó-védő egységben mérkőznek meg egymással a játékosok. Mindig párban állnak, egyikük a támadó, másikuk a védő.

Vártámadás-variációk

  • A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia.
  • A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia, és elpöckölheti a labdát.
  • Pontszerző játék – vagy a védő, vagy a támadó kap pontot. A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia.
  • Pontszerző játék – vagy a védő, vagy a támadó kap pontot. A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia, és elpöckölheti a labdát.

 

Szerezd meg!

  • Húzás (mérkőzés kezdetekor, gól után), labda a földön. 2 játékos egymással szemben áll, ütőjük és lábaik párhuzamosan állnak. Jelre el kell húzni a labdát.
  • Labda a földön. 2 játékos egymással szemben áll különböző testhelyzetekben, vagy különböző feladatokat hajt végre. Jelre meg kell szerezni a labdát.

 

Labdaszerző-variációk

  • Álló helyzetben meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, vissza kell adni. Meghatározott ideig tart a gyakorlat, utána csere.
  • Álló helyzetben meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, az övé, neki kell megvédenie. Meghatározott ideig tart a gyakorlat.
  • Adott területen belül meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie azt. Amikor megszerezte, vissza kell adni. Meghatározott ideig tart a gyakorlat, utána csere.
  • Adott területen belül meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie azt. Amikor megszerezte, az övé, neki kell megvédenie. Meghatározott ideig tart a gyakorlat.
  • Az egész pálya területén kell megtartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, vissza kell adni. Meghatározott ideig tart a gyakorlat, utána csere.
  • Az egész pálya területén kell megtartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, az övé, neki kell megvédenie. Meghatározott ideig tart a gyakorlat.
  • Meg kell szerezni a 2 játékos közé feldobott labdát (lábbal, testtel, ütővel, ezek kombinációjával).
  • A játékosoknak a pálya végén kell felállni egymástól 3 méterre, az előre elütött labdát meg kell szerezniük, utána belőni a kapuba.

 

Minimérkőzések

  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha egy minigát alatt átvezeti a labdát a játékos, és újra ő ér hozzá.
  • Az előző feladat 2 vagy több minigáttal.
  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha egy minigát alatt átüti a labdát a játékos.
  • Az előző feladat 2 vagy több minigáttal.
  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha egy zsámolyt eltalál a játékos a labdával.
  • Az előző feladat 2 vagy több zsámollyal.
  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha a játékos egy kiskapuba beüti a labdát.
  • Az előző feladat 2 vagy több kiskapuval.
  • Teljes sebességű labdavezetés kapusra.

Rávezetés kapusra – vagy a labdának, vagy a játékosnak előre kell mozognia.


Illusztráció

Illusztráció

2:1 elleni játék

A 2:1 elleni játékban 2 támadó játékos szerepel 1 védő ellen. Ez a felállás megkönnyíti a támadó mozgásokat, a labdavezetést, átadásokat, lövéseket. Ebben a kisjátékban jelenik meg először az átadás a védők ellen.

A 2:1 feladatok másik vállfaja az 1:2, ahol egy támadó ellen 2 védő áll fel. Ezt a védekezés hatékonyságának gyakorlására használhatjuk. A gyakorlatokat mindkét formában végeztethetjük.

Kezdetben a védőnél alkalmazhatunk megkötéseket, hogy ne teljes intenzitással védekezzen. A védő lehet

  • passzív: csak mozog, de nem avatkozik bele (ütő nélkül, ütővel),
  • félaktív: lábmunkázik, helyezkedik, de a labdát nem veheti el,
  • aktív.

A támadóknál is használhatunk korlátozásokat. Az egyik ilyen, hogy a játék 1:1 ellen zajlik, de a támadót segítjük egy adogató beállításával, aki aktívan nem mozoghat, de átadásaival segíti a támadót. Adogatóval végzett feladatvariációk:

  • adogató nem mozoghat
  • adogató mozoghat
  • adogató által adott labdát nem számoljuk
  • adogatónak adott labdát nem számoljuk
  • adogató által adott labdát számoljuk
  • adogatónak adott labdát számoljuk

 

Adogatós 1:1 elleni játékok

Az összes 1:1 elleni játék alkalmazható adogatóval, ez növeli a védőtől való elmozgás gyakorlásnak lehetőségeit.

 

Cicajátékok

A két, egymásnak passzoló játékos között helyezkedik el a „cica”, aki megpróbálja megszerezni a labdát. A játék előtt rögzítsük, hogy a cicának elég hozzáérnie a labdához, vagy meg is kell szereznie azt!

  • A két passzoló nem mozoghat, csak egy-egy lépést tehet, a másik lábuk végig egy karikában marad.
  • A két passzoló jobbra-balra mozoghat.
  • A két passzoló jobbra, balra, előre és hátra is mozoghat egy adott területen belül.
  • A kapusterületen belül helyezkedik el a kapus, ő a cica.

 

Minimérkőzések

Ezeknél a 2:1 elleni játékoknál a pontszerzés a cél.

  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak átadásokkal közlekedhetnek. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak palánkon adott átadásokkal közlekedhetnek. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, lehet 2, 3, 4.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak palánkon adott átadásokkal közlekedhetnek. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, lehet 2, 3, 4.

 

Lefutások

  • páros lefutás védő ellen, fél pályán
  • páros lefutás védő ellen, egész pályán
  • páros lefutás fél pályán, kapus ellen
  • páros lefutás egész pályán, kapus ellen
  • páros lefutás védő ellen, csak átadásokkal lehet haladni
  • páros lefutás kapus ellen, csak átadásokkal lehet haladni
  • lefutások kapuskidobás után

Illusztráció

2:2 elleni játék

A 2:2 elleni játékban is lehetőségünk nyílik arra, hogy korlátozzuk a támadók vagy a védők tevékenységét.

A védő lehet

  • passzív: csak mozog, de nem avatkozik bele (ütő nélkül, ütővel),
  • félaktív: lábmunkázik, helyezkedik, de a labdát nem veheti el,
  • aktív.

Támadókra vonatkozó megkötések:

  • az egyik támadó adogató,
  • csak átadásokkal haladhatnak.

 

Pontszerzők

A következő játékok meghatározott területen belül zajlanak.

  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg. Meghatározott ideig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg. Meghatározott átadásszámig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak. Meghatározott ideig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak. Meghatározott átadásszámig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). Meghatározott ideig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). Meghatározott átadásszámig tart a játék.

 

Lefutások

  • Páros lefutás 2 védő ellen, védők egymás mögött helyezkednek el.
  • Páros lefutás 2 védő ellen, védők egymás mellett helyezkednek el.
  • Páros lefutás 2 védővel, csak átadásokkal lehet haladni.
  • Páros lefutás 2 védővel, 2, 3, 4 átadás kötelező.

 

Minimérkőzések

Ezekben a 2:2 elleni játékokban a játékosok a kijelölt területen szabadon mozoghatnak. A védők feladata, hogy megakadályozzák a támadókat a pontszerzésben.

  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szerezhetnek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.
  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.

3:1 elleni játék

A 3:1 elleni játékokban a támadások befejezésére helyezzük a hangsúlyt, hiszen a támadók létszámfölényét szeretnénk kihasználni. Itt is könnyíthetünk a támadók befejezési megoldásain a védők korlátozásával.

A védő lehet

  • passzív: csak mozog, de nem avatkozik bele (ütő nélkül, ütővel),
  • félaktív: lábmunkázik, helyezkedik, de a labdát nem veheti el,
  • aktív.

A védők létszámarányának javításaként a támadók egy részét átminősíthetjük adogatóvá. A feladatok összeállításánál bármilyen kombináció előfordulhat. Végeztethetünk 1:1 elleni feladatokat 2 adogatóval, de a 2:1 elleni gyakorlatok is működnek 1 adogatóval.

Adogatóval végzett feladatváltozatok:

  • adogató nem mozoghat
  • adogató mozoghat
  • adogató által adott labdát nem számoljuk
  • adogatónak adott labdát nem számoljuk
  • adogató által adott labdát számoljuk
  • adogatónak adott labdát számoljuk

 

Cicajátékok

A három, egymásnak passzoló játékos között helyezkedik el a „cica”, aki megpróbálja megszerezni a labdát. A játék előtt rögzítsük, hogy a cicának elég hozzáérnie a labdához, vagy meg is kell szereznie azt!

  • A 3 passzoló nem mozoghat, csak egy-egy lépést tehet, a másik lábuk mindvégig egy karikában marad.
  • A 3 passzoló jobbra-balra mozoghat.
  • A 3 passzoló jobbra, balra, előre, hátra mozoghat egy adott területen belül.
  • Cicajáték kapus ellen.

 

Minimérkőzések 2:1 ellen adogatóval

A már ismertetett 2:1 elleni játékokat alkalmazhatjuk egy adogatóval.

 

Cicajátékok bójával

Négyszög alakzatban lehelyezett 4 bója közül 3-hoz egy-egy támadó áll. A védő a terület közepére helyezkedik. Az ő feladata, hogy megérintse vagy megszerezze a labdát.

  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védő helyzete könnyebb lesz.
  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak, de csak 3-szor, 2-szer, 1-szer érhetnek a labdához. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védő helyzete könnyebb lesz.

 

Pontszerzők

Ezeknél a játékoknál a támadók feladata, hogy a kijelölt területen belül megtartsák a labdát, ne engedjék a védőnek, hogy megszerezze azt.

  • A játék meghatározott ideig tart.
  • A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott ideig tart.
  •  A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.

 

Lefutások

  • 3-as lefutás: a labda a középső játékosnál, két társ a pálya két szélén, átadásokkal futás az ellenfél kapuja felé, mindig a középső játékoshoz kerül a labda. A védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas mögéfutással: a középső támadótól indul a labda. Az átadás után mindenki a mögé a társ mögé fut, akinek passzolt. A védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas eléfutással: a középső támadótól indul a labda, labdavezetéssel viszi az egyik társa felé, eléfut és visszapasszolja neki a labdát. A védő megpróbál labdát szerezni.
  • Lefutások kapus ellen. A támadók célja a gólszerzés.
  • Lefutások védő ellen kapuskidobás után.

3:2 elleni játék

A 3:2 elleni játékokban is a támadások befejezésére helyezzük a hangsúlyt, hiszen a támadók létszámfölényét szeretnénk kihasználni, bár ebben a helyzetben a támadó-védő arány sokkal rosszabb, mint a 3:1-es befejezéseknél. Itt is könnyíthetünk a támadók befejezési megoldásain a védők korlátozásával.

A védő lehet

  • passzív: csak mozog, de nem avatkozik bele (ütő nélkül, ütővel),
  • félaktív: lábmunkázik, helyezkedik, de a labdát nem veheti el,
  • aktív.

A védők helyezkedésére vonatkozóan is lehetnek megkötések, például egymás előtt vagy egymás mellett kell állniuk.

A védők létszámarányának javításaként a támadók egy részét átminősíthetjük adogatóvá. A feladatok összeállításánál bármilyen kombináció előfordulhat. Végeztethetünk 2:2 elleni feladatokat 1 adogatóval.

Adogatóval végzett feladatváltozatok:

  • adogató nem mozoghat
  • adogató mozoghat
  • adogató által adott labdát nem számoljuk
  • adogatónak adott labdát nem számoljuk
  • adogató által adott labdát számoljuk
  • adogatónak adott labdát számoljuk

 

Cicajátékok, pontszerzők

A következő játékokban a 2 támadót egy adogató segíti. A támadóknak meg kell tartaniuk a labdát a kijelölt területen úgy, hogy a védők azt ne szerezhessék meg.

  • A játék meghatározott ideig tart.
  • A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.

Ugyanezek a játékok 3 teljes értékű támadóval is játszhatók, adogató nélkül.

 

Minimérkőzések adogatóval

Az alábbi játékokban a két támadót egy adogató segíti. A játékosok a kijelölt területen szabadon mozoghatnak.

  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szerezhetnek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.
  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.

 

Cicajátékok bójával

Négyszög alakzatban lehelyezett 4 bója közül 3-hoz egy-egy támadó áll. A védők a terület közepére helyezkednek. Az ő feladatuk, hogy megérintsék vagy megszerezzék a labdát.

  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védők helyzete könnyebb lesz.
  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak, de csak 3-szor, 2-szer, 1-szer érhetnek a labdához. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védők helyzete könnyebb lesz.

 

Lefutások

A védők elhelyezkedését előírhatjuk:

  1. egyik az egyik térfélen, másik a másik térfélen
  2. egymás mellett helyezkednek el
  3. egymás mögött helyezkednek el
  4. tetszőlegesen helyezkednek el

 

  • 3-as lefutás: a labda a középső játékosnál, két társ a pálya két szélén, átadásokkal futás az ellenfél kapuja felé, mindig a középső játékoshoz kerül a labda. A 2 védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas mögéfutással: a középső támadótól indul a labda. Az átadás után mindenki a mögé a társ mögé fut, akinek passzolt. A 2 védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas eléfutással: a középső támadótól indul a labda, labdavezetéssel viszi az egyik társa felé, eléfut és visszapasszolja neki a labdát. A 2 védő megpróbál labdát szerezni.
  • A korábban bemutatott 3:1 elleni feladatok azzal a módosítással, hogy a védő mögött egy kapus is játszik. A támadók célja a gólszerzés.

Folyamatosan játszható a 3:2 elleni lefutás, ha a támadás végén a középső támadó csapatot vált, visszafelé indulva is támadó marad, miközben a korábbi támadókból védő, a védőkből támadó lesz.


3:3 elleni játék

A nagypályás játék fontos előkészítő kisjátéka, de önálló játékként is alkalmazható. A játéktér nagyságának változtatásával nehezíthető, illetve könnyíthető a játék.

Pontszerzők

A következő játékokban a 3 támadónak meg kell tartania a labdát a kijelölt területen úgy, hogy a védők azt ne szerezhessék meg.

  • A játék meghatározott ideig tart.
  • A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.

 

Lefutások

  • 3-as lefutás 3 védővel.
  • 3-as lefutás 3 védővel, csak átadásokkal lehet haladni.
  • 3-as lefutás 3 védővel, 2, 3, 4 átadás kötelező.
  • 3-as lefutás 2 védővel egy kapussal, minden variációban.

 

Minimérkőzések

Ezekben a 3:3 elleni játékokban a játékosok a kijelölt területen szabadon mozoghatnak. A védők feladata, hogy megakadályozzák a támadókat a pontszerzésben.

  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A három támadó csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szerezhetnek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A három támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.
  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A három támadó csak átadásokkal közlekedhet. Akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A három támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.

Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.


Illusztráció

 

  • A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia.
  • A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia, és elpöckölheti a labdát.
  • Pontszerző játék – vagy a védő, vagy a támadó kap pontot. A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia.
  • Pontszerző játék – vagy a védő, vagy a támadó kap pontot. A labdás támadónak be kell vezetnie a labdát a karikába, a védőnek ütővel előtte kell maradnia, és elpöckölheti a labdát.

 

  • Húzás (mérkőzés kezdetekor, gól után), labda a földön. 2 játékos egymással szemben áll, ütőjük és lábaik párhuzamosan állnak. Jelre el kell húzni a labdát.
  • Labda a földön. 2 játékos egymással szemben áll különböző testhelyzetekben, vagy különböző feladatokat hajt végre. Jelre meg kell szerezni a labdát.

 

  • Húzás (mérkőzés kezdetekor, gól után), labda a földön. 2 játékos egymással szemben áll, ütőjük és lábaik párhuzamosan állnak. Jelre el kell húzni a labdát.
  • Labda a földön. 2 játékos egymással szemben áll különböző testhelyzetekben, vagy különböző feladatokat hajt végre. Jelre meg kell szerezni a labdát.

 

  • Álló helyzetben meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, vissza kell adni. Meghatározott ideig tart a gyakorlat, utána csere.
  • Álló helyzetben meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, az övé, neki kell megvédenie. Meghatározott ideig tart a gyakorlat.
  • Adott területen belül meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie azt. Amikor megszerezte, vissza kell adni. Meghatározott ideig tart a gyakorlat, utána csere.
  • Adott területen belül meg kell tartani a labdát, a társnak meg kell szereznie azt. Amikor megszerezte, az övé, neki kell megvédenie. Meghatározott ideig tart a gyakorlat.
  • Az egész pálya területén kell megtartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, vissza kell adni. Meghatározott ideig tart a gyakorlat, utána csere.
  • Az egész pálya területén kell megtartani a labdát, a társnak meg kell szereznie. Amikor megszerezte, az övé, neki kell megvédenie. Meghatározott ideig tart a gyakorlat.
  • Meg kell szerezni a 2 játékos közé feldobott labdát (lábbal, testtel, ütővel, ezek kombinációjával).
  • A játékosoknak a pálya végén kell felállni egymástól 3 méterre, az előre elütött labdát meg kell szerezniük, utána belőni a kapuba.

 


 

  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha egy minigát alatt átvezeti a labdát a játékos, és újra ő ér hozzá.
  • Az előző feladat 2 vagy több minigáttal.
  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha egy minigát alatt átüti a labdát a játékos.
  • Az előző feladat 2 vagy több minigáttal.
  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha egy zsámolyt eltalál a játékos a labdával.
  • Az előző feladat 2 vagy több zsámollyal.
  • Kicsinyített pályán zajlik az 1:1 elleni játék. A pont akkor jár, ha a játékos egy kiskapuba beüti a labdát.
  • Az előző feladat 2 vagy több kiskapuval.
  • Teljes sebességű labdavezetés kapusra.
  • Rávezetés kapusra – vagy a labdának, vagy a játékosnak előre kell mozognia.

 

A két, egymásnak passzoló játékos között helyezkedik el a „cica”, aki megpróbálja megszerezni a labdát. A játék előtt rögzítsük, hogy a cicának elég hozzáérnie a labdához, vagy meg is kell szereznie azt!

  • A két passzoló nem mozoghat, csak egy-egy lépést tehet, a másik lábuk végig egy karikában marad.
  • A két passzoló jobbra-balra mozoghat.
  • A két passzoló jobbra, balra, előre és hátra is mozoghat egy adott területen belül.
  • A kapusterületen belül helyezkedik el a kapus, ő a cica.

 

Ezeknél a 2:1 elleni játékoknál a pontszerzés a cél.

  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak átadásokkal közlekedhetnek. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak palánkon adott átadásokkal közlekedhetnek. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, lehet 2, 3, 4.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Adott területen a két támadó szabadon mozoghat, de csak palánkon adott átadásokkal közlekedhetnek. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, lehet 2, 3, 4.

 

  • páros lefutás védő ellen, fél pályán
  • páros lefutás védő ellen, egész pályán
  • páros lefutás fél pályán, kapus ellen
  • páros lefutás egész pályán, kapus ellen
  • páros lefutás védő ellen, csak átadásokkal lehet haladni
  • páros lefutás kapus ellen, csak átadásokkal lehet haladni
  • lefutások kapuskidobás után

 

A következő játékok meghatározott területen belül zajlanak.

  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg. Meghatározott ideig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg. Meghatározott átadásszámig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak. Meghatározott ideig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak. Meghatározott átadásszámig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). Meghatározott ideig tart a játék.
  • A két támadónak meg kell tartania a labdát, hogy a védők ne szerezzék meg, de csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). Meghatározott átadásszámig tart a játék.

 

  • Páros lefutás 2 védő ellen, védők egymás mögött helyezkednek el.
  • Páros lefutás 2 védő ellen, védők egymás mellett helyezkednek el.
  • Páros lefutás 2 védővel, csak átadásokkal lehet haladni.
  • Páros lefutás 2 védővel, 2, 3, 4 átadás kötelező.

 

Ezekben a 2:2 elleni játékokban a játékosok a kijelölt területen szabadon mozoghatnak. A védők feladata, hogy megakadályozzák a támadókat a pontszerzésben.

  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szerezhetnek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.
  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.

 

A három, egymásnak passzoló játékos között helyezkedik el a „cica”, aki megpróbálja megszerezni a labdát. A játék előtt rögzítsük, hogy a cicának elég hozzáérnie a labdához, vagy meg is kell szereznie azt!

  • A 3 passzoló nem mozoghat, csak egy-egy lépést tehet, a másik lábuk mindvégig egy karikában marad.
  • A 3 passzoló jobbra-balra mozoghat.
  • A 3 passzoló jobbra, balra, előre, hátra mozoghat egy adott területen belül.
  • Cicajáték kapus ellen.

 

Négyszög alakzatban lehelyezett 4 bója közül 3-hoz egy-egy támadó áll. A védő a terület közepére helyezkedik. Az ő feladata, hogy megérintse vagy megszerezze a labdát.

  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védő helyzete könnyebb lesz.
  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak, de csak 3-szor, 2-szer, 1-szer érhetnek a labdához. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védő helyzete könnyebb lesz.

 

Ezeknél a játékoknál a támadók feladata, hogy a kijelölt területen belül megtartsák a labdát, ne engedjék a védőnek, hogy megszerezze azt.

  • A játék meghatározott ideig tart.
  • A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott ideig tart.
  •  A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.

 


 

  • 3-as lefutás: a labda a középső játékosnál, két társ a pálya két szélén, átadásokkal futás az ellenfél kapuja felé, mindig a középső játékoshoz kerül a labda. A védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas mögéfutással: a középső támadótól indul a labda. Az átadás után mindenki amögé a társ mögé fut, akinek passzolt. A védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas eléfutással: a középső támadótól indul a labda, labdavezetéssel viszi az egyik társa felé, eléfut és visszapasszolja neki a labdát. A védő megpróbál labdát szerezni.
  • Lefutások kapus ellen. A támadók célja a gólszerzés.
  • Lefutások védő ellen kapuskidobás után.

 


 

A következő játékokban a 2 támadót egy adogató segíti. A támadóknak meg kell tartaniuk a labdát a kijelölt területen úgy, hogy a védők azt ne szerezhessék meg.

  • A játék meghatározott ideig tart.
  • A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.

 

Az alábbi játékokban a két támadót egy adogató segíti. A játékosok a kijelölt területen szabadon mozoghatnak.

  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szerezhetnek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.
  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak átadásokkal közlekedhet. Akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A két támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.

 


 

Négyszög alakzatban lehelyezett 4 bója közül 3-hoz egy-egy támadó áll. A védők a terület közepére helyezkednek. Az ő feladatuk, hogy megérintsék vagy megszerezzék a labdát.

  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védők helyzete könnyebb lesz.
  • A támadók bójától bójáig mozoghatnak, de csak 3-szor, 2-szer, 1-szer érhetnek a labdához. A céljuk, hogy a labda melletti 2 bójánál legyen mindig támadó. A bóják közelítésével a védők helyzete könnyebb lesz.

 


 

A védők elhelyezkedését előírhatjuk:

  1. egyik az egyik térfélen, másik a másik térfélen
  2. egymás mellett helyezkednek el
  3. egymás mögött helyezkednek el
  4. tetszőlegesen helyezkednek el

 

  • 3-as lefutás: a labda a középső játékosnál, két társ a pálya két szélén, átadásokkal futás az ellenfél kapuja felé, mindig a középső játékoshoz kerül a labda. A 2 védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas mögéfutással: a középső támadótól indul a labda. Az átadás után mindenki amögé a társ mögé fut, akinek passzolt. A 2 védő megpróbál labdát szerezni.
  • Hármasnyolcas eléfutással: a középső támadótól indul a labda, labdavezetéssel viszi az egyik társa felé, eléfut és visszapasszolja neki a labdát. A 2 védő megpróbál labdát szerezni.
  • A korábban bemutatott 3:1 elleni feladatok azzal a módosítással, hogy a védő mögött egy kapus is játszik. A támadók célja a gólszerzés.
  • Folyamatosan játszható a 3:2 elleni lefutás, ha a támadás végén a középső támadó csapatot vált, visszafelé indulva is támadó marad, miközben a korábbi támadókból védő, a védőkből támadó lesz.

 

A következő játékokban a 3 támadónak meg kell tartania a labdát a kijelölt területen úgy, hogy a védők azt ne szerezhessék meg.

  • A játék meghatározott ideig tart.
  • A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak. A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott ideig tart.
  • A támadók csak átadásokkal haladhatnak, és meghatározott számban érhetnek a labdához (3-szor, 2-szer, 1-szer). A játék meghatározott átadásszám eléréséig tart.

 

  • 3-as lefutás 3 védővel.
  • 3-as lefutás 3 védővel, csak átadásokkal lehet haladni.
  • 3-as lefutás 3 védővel, 2, 3, 4 átadás kötelező.
  • 3-as lefutás 2 védővel egy kapussal, minden variációban.

 

Ezekben a 3:3 elleni játékokban a játékosok a kijelölt területen szabadon mozoghatnak. A védők feladata, hogy megakadályozzák a támadókat a pontszerzésben.

  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A három támadó csak átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szerezhetnek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • A három támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy minigát alatt átpasszolják egymásnak a labdát.
  • Az előző feladatokban a minigátak száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.
  • A támadók akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A három támadó csak átadásokkal közlekedhet. Akkor szereznek pontot, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • A három támadó csak palánkon adott átadásokkal közlekedhet. Pontot akkor szereznek, ha egy kapuba belövik a labdát.
  • Az előző feladatokban a kapuk száma növelhető, 2, 3, 4 is lehet.