FELHASZNÁLT IRODALOM


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A TOMPÍTÁS MŰVÉSZETE – KÜZDŐJÁTÉKOK AZ ISKOLÁBAN
Teszt2:

FELHASZNÁLT IRODALOM


Arday, László (1977): Általános játék- és sportismeretek. III. osztály. Oktatási Minisztérium, Budapest.

Bächle, Frank – Heckele, Steffen – Bucher, Walter (szerk., 2008): 999 Spiel- und Übungsformen im Ringen, Raufen und  Kämpfen. Hofmann Verlag, Schorndorf.

Boronyai Zoltán – Kókai Dávid – Csányi Tamás (2016): Szivacskézilabdázás az iskolában – Tematikus összefoglalás és továbbképzési tananyag a szivacskézilabda oktatásához. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.

Busch, Felix (2006): Ringen und Kämpfen. Ideen, Hintergründe und Praxisbeispiele für den Sportunterricht in der Grundschule. Auer Verlag GmbH, Donauwörth.

Csányi Tamás (2014): Tematikus összefoglalás az Iskolai testnevelés az egészségfejlesztésben. – Módszertani megújulás és egységes fizikai fittségmérés (NETFIT) a gyakorlatban című akkreditált továbbképzéshez. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.

Csányi Tamás – Révész László (2015): A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás. 1. kiadás. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.

Csányi Tamás – Kun István – Boronyai Zoltán – Vass Zoltán (2016): Labdarúgás az iskolában – Tematikus összefoglalás és továbbképzési tananyag az iskolai Grassroots labdarúgás oktatásához. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.

Fardel, Boris (szerk., 2000): Kämpfen im Sportunterricht. Bausteine und Materialien für die Lehrerfortbildung. Rheinischer Gemeinde Unfallversicherungs Verband (RGUUV), Düsseldorf.

Galla Ferenc – Horváth István (1982): Judo övvizsgák. Sport kiadó, Budapest.

Gerdes, Lutz (1998): Zweikämpfen mit Kontakt als Übung im Vertrauen. In: Sportpädagogik. 1998/5. Landesinstitut für 
Schule, Soest.

Horváth Zoltán (1994): 99 játék mindenkinek. Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola, Szombathely.

Horváth Zoltán (1999): Játék és szabadidősport. Berzsenyi Dániel Főiskola, Szombathely.

Kano, Jigoro (é. n.): Kodokan judo. Kodansha International Ltd.

Kupsch, Torsten (1998): Kampfspiele zur „Kultivierung von Agressionen”. In: Sportpädagogik 1998/5. Landesinstitut für 
Schule, Soest

Lange, Harald – Sinning, Silke (2007): Kämpfen, Ringen und Raufen im Sportunterricht. Limpert Verlag, Wiebelsheim.

Morvay-Sey Kata (2011): Küzdősportok, küzdőjátékok. Dialóg Campus Kiadó, Budapest. Elérhető:
http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Morvay-Sey%20Kata%20-%20Kuzdosportok,%20kuzdojatekok/kuzdosportok.html

Morvay-Sey, K. (szerk.) – Vass, L. – Prókai, J. – Szentgyörgyváriné Juhász, I. – Fehér-Borsos, A. (2014): Válaszok a 
mindennapos testnevelés kihívásaira.
(Ebook). PTE TTK Sporttudományi és Testnevelési Intézet, Pécs. Elérhető: http://tamop-sport.ttk.pte.hu/files/tananyagfejlesztes/mindennapos-testneveles-alternativ-lehetosegei.pdf

Nádasi Lajos (2001): Motoros cselekvéses játékok az iskolai testnevelésben. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Nagy Ernő (2000): Küzdősportok az iskolai testnevelésben. Dialóg Campus, Pécs–Budapest.

Onyestyákné Reigl Mariann (1992): Testnevelési játékok. Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest.

Pásztory Attila – Rákos Etelka (1998): Iskolai és népi játékok. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 

Szántó Szilárd (2014): Elesett, de nem lett baleset! – Az eséstechnikák oktatásának jelentősége a baleset-megelőzésben. Testnevelés-testmozgás. Raabe Kiadó, Budapest.

Varga Péterné (1971): Az iskolai testnevelés játékai. Sport, Budapest.

A judo versenyszabályzata. Elérhető:
http://www.utanpotlassport.hu/wp-content/uploads/2011/02/k_nyv_szab_lyok_magyarul_jav_tott_2007-2009.pdf


 

KÖTETLEN MOZGÁSSAL 

Lassú futás közben keressetek magatoknak egy új, saját helyet úgy, hogy ne zavarjátok egymást! Próbáljátok az egész termet kitölteni, ne maradjanak nagy, üres helyek sehol! Futás közben tapsra mindenki változzon homokszoborrá, és közben nézzen körbe, hogy maradt-e a közelében nagy, üres hely a teremben! Indulhattok! … TAPS … Most nézzük meg együtt, hova lehetett volna még helyezkedni!

Aki úgy érzi, hogy kicsit arrébb helyezkedne, tegye meg, és utána üljön le törökülésbe! Nézzetek körbe, milyen szép szétszórt alakzatot alakítottatok ki magatoknak! A következő tapsra nézzetek szét, és újra keressetek helyet magatoknak!

Variációk

  • Kialakíthatunk pionokból olyan területeket, amelyek nem érinthetők a helykeresés közben, ott csapdák vannak.