Navigáció: < Előző Következő >
Alkategóriák listájaKategória tulajdonságok | |
---|---|
Könyv címe: | A TOMPÍTÁS MŰVÉSZETE – KÜZDŐJÁTÉKOK AZ ISKOLÁBAN |
Teszt2: |
A hatékony judofoglalkozások kapcsán különböző pedagógiai, didaktikai elveket, szempontokat (és hozzájuk kapcsolódó módszertani megoldásokat) alkalmazunk. Ezek között szerepel például a fejlettség- és fejlődésközpontúság elve, amely többek között a differenciálást, a kihívást jelentő, de teljesíthető feladatokat foglalja magába. Ilyen továbbá az inkluzivitás elve, amely az egyéni különbségek elfogadásáról, a toleranciáról, befogadásról szól a testnevelésórákon. Az egyik legalapvetőbb, a judofoglalkozásokat meghatározó elv a pozitív tanulási környezet kialakításának elve.
A pozitív tanulási környezet az a környezet, amely minden tanulónak biztosítja a biztonságos, egyenlő tanulási esélyt nyújtó, motivált, aktív részvételt a foglalkozásokon. Számos összetevőjéből ebben a fejezetben az alábbiakra térünk ki:
Tanulási környezet, tanulásszervezés, osztálymenedzsment fogalma
A tanulási környezet kialakítása tulajdonképpen egyet jelent a tanulásszervezéssel. A tanulásszervezés pedig nem más, mint a tanuláshoz szükséges:
A pozitív oktatási környezet ezen szempontok együttes, tanulást elősegítő, eredményes kialakítását és fenntartását jelenti.