- A Kormány 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. Magyar Közlöny. 2012. évi 66. szám.
http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/mk_nat_20121.pdf, letöltve: 2014. augusztus 26.
- Reigl Mariann (1997): Az iskolai testnevelés játékai. Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest.
- Nádasi Lajos (2001): Motoros cselekvéses játékok az iskolai testnevelésben. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
- Orlick, T. (2006): Cooperative games and sports: joyful activities for everyone. (2nd edition), Human Kinetics, Champaign, Illionis.
- Shields, D. L. – Bredemeier, B. L. (2009): True competition – A guide to pursuing excellence in sport and society. Human Kinetics, Champaign, Illionis.
- Hillman, C. H. – Erickson, K. I. – Kramer, A. F. (2008): Be smart, exercise your heart: exercise effects on brain and cognition. Nature Reviews Neuroscience. 9. 1. sz. 58 – 65.
- Hofferth, S. L. – Sandberg, J. F. (2001): Changes in American children’s time, 1981 – 1997. Advances in life course research. 6. 193 – 229.
- Csányi Tamás (2013): Játékatlasz óvodásoknak és kisiskolásoknak. A mindennapos mozgásra ösztönzés egy hatásos eszköze. In: Csányi Tamás – Pappné Gazdag Zsuzsanna – Vass Zoltán (szerk.): Testnevelés, testmozgás. Segédanyagok, ötletek, foglalkozástervek a 3 – 10 éves gyermekek mozgásfejlesztéséhez. Raabe Kiadó, Budapest.
- Watkinson, J. (2010.): Let’s Play! Promoting Active Playgrounds. Human Kinetics, Champaign, Illionis.
- Williams, H. G. – Pfeiffer, K. A. – O’Neill, J. R. – Dowda, M. – McIver, K. L. – Brown, W. H. – Pate, R. R. (2008): Motor skill performance and physical activity in preschool children. Obesity. 16. 6. sz. 1421 – 1426.
- Dimitriou Szilvia (2008): Integrált/inkluzív oktatásban részesülő fogyatékos tanulók oktatása Magyarországon. Doktori értekezés, TF Könyvtár, Budapest.
- Kőpatakiné Mészáros Mária (2004): Táguló horizont – Pedagógusoknak az együttnevelésről. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
- Iglói László – Barati Krisztina (1994): Egészségesebb nemzedéket 2000-re. Alternatív testnevelés. OTSH, Budapest.
- Pangrazi, R. P. – Beighle, A. (2013): Dynamic Physical Education for elementary school children. (17th edition), Pearson Books, London, UK.
- Graham, G. M. – Holt/Hale, S. A. – Parker, M. A. (2010): Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. McGraw–Hill, New York.
- A kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet. Magyar Közlöny. 2013. évi 53. szám.
http://www.ofi.hu/kerettantervek, letöltve: 2014. augusztus 26.
- Huszár Gál Gimnázium, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (Debrecen): A mindennapos játékos egészségfejlesztő testmozgást és az iskolai sportfoglalkozásokat támogató fejlesztések.
http://huszargaliskola.hu/uj/letoltes/mjelet.pdf, letöltve: 2014. augusztus 26.
Játékgyűjtemények – ajánlott irodalom
Kovács Katalin (1997): Játékok a természetben. In: Dosek Ágoston (szerk.): Erdők, hegyek sportjai. Magyar Testnevelési Egyetem, 264–278.
Kovács Katalin – Sáringerné Szilárd Zsuzsa (2010): A társadalmi beilleszkedés lehetőségei testnevelési játékokkal. Integráció vagy szegregáció. Eötvös J. Főiskolai Kiadó, Baja. 573–577.
BURK, M. C. (2002): Station Games – Fun and Imaginetive PE Lessons. Human Kinetics, Champaign, Illionis
LONG, G. – GROUT, H. – TAYLOR, S. (2011): 101 Classroom Games – Energize Learning in Any Subject. Human Kinetics, Champaign, Illionis
DOWSON, A. – MORRIS, K. E. J. (2005): Fun and Games – 100 Sport-Related Activities for Ages 5-16. Human Kinetics, Champaign, Illionis
DOWSON, A. (2009): Fun and Games – 100 new sport-related activities. Human Kinetics, Champaign, Illionis
SUTHERLAND, Ch. (2006): No Gym? No Problem! – Physical Activities for Tight Spaces. Human Kinetics, Champaign, Illionis
GLOVER, D. R. (2006): 40 Years in the Gym – Favourite Physical Education Activities. Human Kinetics, Champaign, Illionis
ERDŐSI Zoltán: Ultimate Frisbee kézikönyv – A sportág oktatásának módja 10–16 év közötti kezdők számára.
http://www.mufa.hu/index.php/letoltheto, letöltve: 2014 augusztus 26.
Erdősi Zoltán: Ultimate kéziköny 10–16 évesek oktatásához.
Van Coppenolle H. (2006): Count me in. A guide to Inclusive Physical Activity, Sport and Leisure for Children with a Disability. (Education and Culture), Louven
Miles, J. C. – Priest, S. (1999): Adventure Programming. Venture Publishing, State College, Pennsylvania
Csányi Tamás (2013): Kooperatív játékok a testnevelésben. In: Csányi Tamás – Pappné Gazdag Zsuzsanna – Vass Zoltán (szerk.): Testnevelés, testmozgás. Segédanyagok, ötletek, foglalkozástervek a 3–10 éves gyermekek mozgásfejlesztéséhez. Raabe Kiadó, Budapest.
Csányi Tamás (2012): Variációk szobrocskára–A klasszikus játék újragondolva. In: Csányi Tamás – Pappné Gazdag Zsuzsanna – Vass Zoltán (szerk.): Testnevelés, testmozgás. Segédanyagok, ötletek, foglalkozástervek a 3–10 éves gyermekek mozgásfejlesztéséhez. Raabe Kiadó, Budapest.
Csányi Tamás (2012): „Mókusok, mókusok ki a házból!” Fejlődésközpontú játékszervezés. In: Csányi Tamás – Pappné Gazdag Zsuzsanna – Vass Zoltán (szerk.): Testnevelés, testmozgás. Segédanyagok, ötletek, foglalkozástervek a 3–10 éves gyermekek mozgásfejlesztéséhez. Raabe Kiadó, Budapest.